Sightseeing di Bakhchisaraye dan Big Canyon Crimea

Anonim

Kami, sebagai pencinta untuk melakukan perjalanan di tempat Crimean, tidak dapat mengelilingi parti, sebuah bandar lama dengan cerita yang menarik - Bakhchisarai.

Di bandar ini, terdapat banyak tarikan yang berbeza, jadi kami berhenti di Bakhchisarai selama beberapa hari dan janda menyiasatnya. Sudah tentu, penghormatan pertama bandar ini adalah seni bina kuno dalam gaya Tatar Crimean. Di sini segala-galanya tepu dengan budaya ini.

Setelah melawat Istana Khansky, kami melihat budaya yang lazat dari Tatar, yang tidak disentuh dengan masa-masa yang jauh. Perhiasan yang menarik, air mata air mata (ingat, pushkin menulis tentang dia!), Khan, dan harem, semua ini adalah sejarah orang-orang kuno.

Berhampiran bandar terdapat sebuah bandar gua (Chufut-Kale), yang mengagumkan dengan pandangan, sayur-sayuran, gunung. Kami berada di kereta kami, jadi saya belajar dari penduduk bagaimana untuk memeriksa tempat-tempat yang indah ini sendiri. Perasaan yang anda masuk ke abad yang lalu, segala-galanya sangat dipelihara, dari masa-masa itu.

Satu lagi tarikan Crimea, yang kami lawati, adalah canyon besar Crimea. Yang mana, anda boleh mendapatkan bas atau pengangkutan anda dari Bakhchisaraya.

Jalan gunung bernilai yakin dengan baik dengan sendirinya, seperti dalam pemandu. Kami tiba tanpa pengembaraan ke Canyon, meletakkan kereta di tempat letak kereta dan pergi untuk memeriksa canyon.

Rupa bumi dan di sekitar hutan, lampu mendapat sedikit kerana keunikan struktur semulajadi canyon. Kami tiba pada waktu pagi untuk membayar sepanjang hari untuk memeriksa tempat ini. Di pintu masuk ada sebuah kafe (dengan cara itu, kartun "Key Golden Pinocchio" difilemkan di sini, jadi ada tumbuhan kayu di pintu masuk). Harga di kafe itu disimpulkan, tetapi anda perlu mempunyai setem tempatan dengan wain, permulaan yang terbaik dari hari yang indah.

Selepas duduk di kafe, kami melihat bahawa mereka mula datang bas dengan pelancong. Jadi kami memutuskan untuk menyertai mereka. Dengan cukup pad hut, kami mencapai tanda "Big Canyon of Crimea", beralih melalui jambatan kayu dan mendapati diri mereka di dalam canyon itu sendiri.

Sightseeing di Bakhchisaraye dan Big Canyon Crimea 9471_1

Di tengah-tengah Canyon meneruskan Sungai Gunung, batu-batu yang licin di sekeliling, anda perlu berhati-hati. Sebelum ini kita menggegarkan kasut sukan yang selesa yang membawa bersama anda untuk lawatan gunung. Ia sangat mudah dan juga boleh menyelamatkan nyawa, kerana lawatan agak berbahaya.

Dalam perjalanan kami ada seorang wanita dengan wajah yang patah, yang jatuh di kepala batu. Ini kagum kita dan kami sangat berhati-hati.

Pandangan yang dibuka di canyon hanya sihir, ia banyak air terjun, cascades, tasik, mandi, batu-batu yang indah.

Sightseeing di Bakhchisaraye dan Big Canyon Crimea 9471_2

Sightseeing di Bakhchisaraye dan Big Canyon Crimea 9471_3

Saya sangat menyukai Blue Lake, dengan pemandu turquoise yang luar biasa.

Sightseeing di Bakhchisaraye dan Big Canyon Crimea 9471_4

Mandi pemuda, di hujung jalan kami, ternyata menjadi bilik mandi kecil dengan air berais.

Sightseeing di Bakhchisaraye dan Big Canyon Crimea 9471_5

Kami tidak berani berenang, walaupun ramai pelancong terjun, dengan harapan dapat memelihara belia kekal.

Kami bergerak tidak cepat dan sangat berhati-hati, jadi seluruh lawatan berlangsung sekitar 8 jam. Kami keluar letih, tetapi sangat gembira. Sekali lagi, penubuhan dengan makanan yang sangat lazat yang disebutkan oleh saya adalah di atas disebut oleh saya, saya hanya menjejaskan kebuluran, tetapi saya sangat menyukai segala-galanya.

Selanjutnya selepas hari-hari lawatan yang kaya ini, kami pergi ke laut, berbaring di pantai dan berenang. Tetapi ini adalah cerita yang sama sekali berbeza.