Perjalanan musim sejuk kami ke Abkhazia

Anonim

Tahun Baru saya dan suami saya dan saya secara semula jadi memutuskan untuk bertemu di rumah, dan kemudian kami mempunyai idea yang berani untuk pergi ke Abkhazia dan melihat apa yang ada di musim sejuk. Memesan terlebih dahulu Internet di Gagra terlebih dahulu, dan dia menelan kos kami dengan cukup murah. Pangsapuri itu adalah dua keluarga dan direka untuk dua keluarga, tetapi kami sangat bernasib baik dan sejak tidak musim, kami tinggal di sini sahaja.

Dari rumah kami meninggalkan yang pertama dari Januari kira-kira pukul sepuluh pagi. Bayangkan keseronokan yang akan melalui trek sepenuhnya percuma! Selepas memandu Krasnodar, memutuskan untuk menginap di hotel dan tinggal, kerana mereka tahu terlebih dahulu bahawa Jalan Serpentine bermula esok dan ia adalah perlu untuk berehat yang baik. Sudah di pintu masuk ke Sochi, cuaca berubah sepenuhnya - kita seolah-olah berada di musim bunga. Di sempadan berdiri selama dua jam - dan di sini dia adalah Abkhazia!

Perjalanan musim sejuk kami ke Abkhazia 308_1

Di Abkhazia, kami sedang menunggu kejutan - tidak ada Beeline, Nor TV2 tidak berfungsi sama sekali! Ini adalah kebahagiaan bahawa kad MTS SIM dimasukkan ke dalam tablet saya, hanya dia membantu kami. Tetapi perayauan sangat mahal, jadi jika anda pergi untuk masa yang lama, anda perlu segera membeli kad SIM tempatan - ada dengan panggilan murah ke Rusia dan oleh Abkhazia sendiri.

Abkhazia segera mengingatkan kita tentang zaman kanak-kanak Soviet kita - semua yang lama dan lusuh. Mari pergi ke kedai untuk produk dan perhatikan bahawa julatnya sangat sedikit. Pada waktu pagi saya pergi ke pasaran - terdapat lebih banyak pilihan, tetapi semuanya mahal. Jadi sekali lagi, lebih baik untuk mengambil segala-galanya dari rumah dengan anda.

Pertama sekali, pergi melawat Athos baru. Membeli baucar di jalan ke lapan ratus rubel setiap orang. Mata untuk penjualan lawatan sedemikian banyak, harga hampir di mana-mana, tetapi pengisian kerana ia menjadi berbeza. Malah sebelum kita memukul Athos baru, kita secara semula jadi diambil untuk pelbagai jenis rasa - madu, keju, wain semua supaya kita semua membelinya.

Dan kemudian panduan lain membawa kami di sepanjang jalan ke Lohnna - ini adalah sebuah kuil yang sangat menenangkan dan beberapa runtuhan bekas rumah prinsip dengannya. Nah, akhirnya, kami sampai ke gua-gua dari Athon baru. Seperti yang kita fahami, lebih baik berjalan dengan kumpulan lawatan, kerana pada musim panas mereka bekerja dengan tepat, tetapi di musim sejuk yang mengenali mereka. Ya, dan tiket terutamanya dijual kepada kumpulan, dan kemudian apa yang akan kekal, kemudian pelawat bersendirian.

Perjalanan musim sejuk kami ke Abkhazia 308_2

Jadi, mungkin dan tidak sampai ke kereta api yang menuju ke gua-gua. Mereka sangat besar dan cantik! Dan masih sangat gelap. Dengan cara ini, mereka membuka mereka untuk lawatan hanya pada abad kedua puluh. Selepas gua-gua, kami pergi berjalan-jalan dan mula-mula melihat hampir sangat cantik dan usang hampir, tetapi kurang daripada stesen keretapi semasa.

Sejak lawatan ke Biara Ortodoks New Aphonian itu juga termasuk, kami secara semula jadi pergi ke sana. Tempat Majestic sangat cantik dan perlu untuk melawat jika anda berada di Abkhazia. Pada musim sejuk, tentu saja, lebih mudah, orang-orang lebih kecil dan di mana-mana.

Kami mahu pergi ke Tasik Rice pada keesokan harinya, tetapi pergi hujan yang paling kuat, cuaca yang rosak, dan kumpulan itu tidak berkumpul, hanya tidak berani. Oleh itu, kami telah memindahkan rancangan kami dan memutuskan untuk pergi ke Pitsundu. Di sana kita sangat menyukai Kuil Lama dari pembinaan abad kesepuluh, sangat keren sehingga tubuh dimainkan di sana - kita duduk dan mendengar muzik. Mereka menyertai kumpulan itu untuk mendengar sejarah Bait Suci dan sangat terkejut bahawa dalam tempoh Soviet ada pangsapuri. Muzium Sejarah Tempatan bersebelahan, jadi kami melihat di sana.

Perjalanan musim sejuk kami ke Abkhazia 308_3

Dan kemudian kami pergi ke kampung Ledza untuk melawat Muzium Peribadi Hetzuriani. Perkara yang paling menarik ialah pengasasnya - Georgy Hezuriani meninggal dunia pada tahun 1994 dan sejak itu muzium ini disokong secara eksklusif dengan mengorbankan pelancong yang melawatnya. Sudah tentu, banyak perkara yang menarik - bercakap tentang kehidupan dan kehidupan seharian. Di sini dan kereta, dan mesin untuk kasut jahit, dan bapa. Secara umum, apa yang tidak ada. Dan banyak jenis gambar, kerana pencipta muzium dalam profesion utamanya adalah seorang jurugambar. Nah, keesokan harinya kami pulang, semua mahu melihat, dan saya terpaksa bekerja.