Perjalanan pertama kami ke Peter

Anonim

Kisah saya tentang bagaimana suami saya dan saya mula-mula pergi melawat Peter, yang merupakan impian kami yang lama. Membeli banyak perkara di Internet, mereka telah mendengar nasihat rakan dan saudara-mara dan memandu. Kereta api itu malam, jadi pada waktu pagi kami tiba di stesen Moscow St. Petersburg. Pada mulanya, perkara pertama pergi ke Pushkin kepada teman wanita saya, yang kami bersetuju untuk tinggal selama beberapa hari. Bercakap, meninggalkan perkara dan kembali ke Peter.

Pertama sekali, seperti yang dirancang, kami pergi ke Hermitage. Biar saya diampuni oleh para peniaga seni Eropah dan jangan membuang sandal ke dalam saya, tetapi saya tidak menyukainya di sana. Terlalu banyak orang, hanya orang ramai dan tidak cukup berjaya pada pendapat saya sistem navigasi, walaupun sudah tentu pedalaman muzium dan pamerannya sangat mengagumkan!

Perjalanan pertama kami ke Peter 30745_1

Semasa lawatan kami ke Hermitage, kami melihat tingkap di hadapan istana tempat letak kereta meteor yang berlepas di Peterhof. Dan mereka memutuskan - mengapa kita akan segera gelombang di sana. Nasib baik berjaya hanya yang terakhir. Sedikit di jalan disayangi oleh keindahan Peter dan Hurray! Kami pergi ke dermaga Peterhof! Ini pastinya kisah dongeng yang paling nyata. Masa untuk mematikan air pancut kekal sangat sedikit, tetapi kami mempunyai masa untuk merasakan kisah dongeng yang indah. Mereka memutuskan dengan serta-merta untuk diri mereka sendiri apa yang anda siasat pasti akan kembali. Dikembalikan oleh pengangkutan darat - sebuah minibus ke kereta bawah tanah, dan di sana ke rumahnya.

Keesokan harinya kami mempunyai titik pertama untuk melawat Muzium Rusia. Dalam pendapat peribadi saya, ia lebih menarik dalam kandungannya daripada Hermitage. Di sana dan dengan navigasi jauh lebih baik dan lebih mudah, dan terdapat banyak orang. Saya akhirnya melihat "Hari Terakhir Pompeii" dari Karl Bryullov dan kegemaran saya "Pokok Kesembilan" Aivazovsky. Dengan cara ini, mereka menggantung di hampir rakan sebanding antara satu sama lain, supaya saya tidak dapat berpisah dari bilik ini untuk masa yang lama. Kemudian kami sampai ke Malevich - persegi, bulatan, salib. Tidak kagum sama sekali.

Perjalanan pertama kami ke Peter 30745_2

Apabila kita akhirnya keluar dari Muzium Rusia beberapa jam kemudian, saya mula hujan di jalan. Sudah tentu, sukar bagi mereka untuk menakutkan mereka, jadi ia terus merancang dan kami terus melalui Nevsky Prospect pergi ke Katedral St. Isaac. Kebanyakan saya kagum tidak juga katedral saya dan bumbung ketika kami memanjatnya di tangga. Dari pandangan yang dibuka serta kemerosotan roh.

Hanya turun dan pergi ke arah tambak ketika kami segera dijemput untuk berjalan melalui saluran. Kesan selepas ia tetap bertentangan - di satu pihak, sudah tentu, ia adalah menarik, cantik dan mengagumkan. Dan sebaliknya, entah bagaimana semuanya telah berlalu dan saya ingat hanya chizhik-fawn, keuntungan di rumah dan New Holland.

Sudah tentu, selepas berjalan melalui saluran, ia hebat dan pergi ke Nevsky dalam "Jadual No. 1" untuk makan. Kemudian Kami pergi ke rumah Kitab. Ia adalah satu struktur yang mengagumkan yang telah lama kita mahu melihatnya bukan sahaja di luar luar tetapi juga untuk melawat. Saya sangat menyukai segala-galanya di sana.

Nah, akhirnya, pergi berjalan di tambak. Kami melihat Admiralty, di penunggang tembaga, pergi ke Pulau Vasilyevsky dan mahu sampai ke kubu Petropavlovsk, tetapi sudah terlambat. Oleh itu, mereka hanya berjalan dan menunggu jambatan untuk membiak. Ia telah lama bermimpi menikmati tontonan ini.

Perjalanan pertama kami ke Peter 30745_3

Pada waktu pagi hari ketiga, kami sekali lagi di Nevsky. Sekarang kita mempunyai katedral Kazan menurut rancangan itu, maka kita berjalan, mereka datang ke jambatan perbankan. Di sana mereka mendapati sebuah kafe yang selesa di tambak Fontanka dan duduk di dalamnya. Mereka snap dan memasuki kuil Juruselamat pada darah. Ada yang hanya cantik di dalam! Dan apa yang mozek hebat!

Seterusnya, laluan itu ialah Alexander Nevsky Lavra. Indah pasti ada yang luar biasa. Berjalan di sekitar wilayah, mereka pergi ke Necropolis - di mana mana-mana artis, penulis, komposer, penyair dan mana-mana pemimpin seni dikebumikan di sana. Melihat kubur Dostoevsky, Shalyapin dan Natalia Goncharova-lanskaya. Di sana dan secara senyap-senyap dan tenang, ia hanya menemui sejenis kedamaian.

Lavra keluar dari wilayah itu dan melalui kawasan pemberontakan pergi ke kereta bawah tanah, sebuah halaman tempat duduk. Dalam perjalanan ia berdiri dan memeriksa jambatan Anichkov dan kemudian monumen untuk Catherine II. Selepas itu, kami pergi ke Kampung Diraja. Sudah tentu, jika cuaca sekurang-kurangnya sedikit lebih baik, ia akan menjadi lebih menyeronokkan. Tetapi walaupun dalam cuaca yang sangat banyak, sensasi tetap menyenangkan dan dari istana dan dari taman. Kemudian kelas lain, di mana Pushkin belajar dan melihat Lyceum. Itu indah!

Perjalanan pertama kami ke Peter 30745_4

Secara umum, saya menganggap kami yang pertama dalam hidup saya perjalanan selama tiga hari ke St Petersburg ternyata sangat kaya, dan sama sekali tidak lebih buruk dalam kandungan agensi tersebut. Kami pergi ke muzium dan kuil-kuil yang paling penting di bandar dan banyak perkara yang berjaya dilihat. Tetapi sudah tentu, tidak semua, jadi kami akan pergi ke St Petersburg lagi!