Anonim

Bahawa mereka tidak bercakap tentang bandar Priozern, yang ketiga terbesar, di bahagian Itali dari Switzerland: mahal, sangat mahal, syurga dengan suasana yang santai dan aura positif khusus, resort terbaik di negara ini, beberapa bank dan restoran, hanya Di sini anda boleh melawat muzium yang paling lazat di dunia, walaupun pada perangai, dan iklim Mediterranean hangat dipanggil "Rio de Janeiro dari dunia lama". Dan semua ini mengenai Lugano) Saya tertanya-tanya?! Dan mari kita bercakap tentang dia?!

Bagaimana untuk mendapatkan.

Setelah mengendalikan masa antara perjalanan perniagaan dan menghantar seorang anak kepada datuk nenek dengan datuknya, memutuskan untuk meraikan ulang tahun kami dengan suaminya. Kenaikan cetek itu tidak dirancang ke restoran, kerana kita sentiasa meraikan tarikh istimewa di sudut-sudut syurga khas di dunia. Pilihannya jatuh ke beberapa negara, Switzerland adalah salah seorang daripada, di sana saya mahu begitu banyak, tetapi ada yang begitu mahal! Dan walaupun pada hakikatnya kami sedang mempersiapkan perjalanan ini selama hampir 5 bulan, kami mempunyai wang, tetapi ingin berehat dengan keselesaan maksimum, tetapi bukan untuk Mega Big Money ...

Tetapi masih, kisah dongeng itu mesti menjadi kenyataan, impian yang akan dilaksanakan, dan merancang untuk dilaksanakan) Taki Ya, Switzerland!

Jadi, semua kertas kerja di belakang dan kami pergi ke lapangan terbang. Penerbangan JP-935 Canadair, Adria Airways "Domcit" ke Switzerland yang dikehendaki hanya dalam masa 6.5 jam dan jumlah dengan 1_i dengan perubahan di Zurich. Tiket untuk dua untuk promosi kami kos 1020 y. e.

Tiba di Lugano, kami cukup cepat lulus pemeriksaan, yang anda tidak akan katakan tentang Boryspil. Di sini kita sudah menunggu mesin yang disewa (untuk harga sewa kereta untuk hari 2_e kita kos kita dalam 243 USD)

Dimuatkan dan memandu ke hotel yang telah dipesan. Pangsapuri kami "Cube 3a Flat" terletak di 4_x km dari bandar, jadi tidak mungkin untuk mempertimbangkan segala-galanya, tetapi apa yang kita lihat - keindahan yang luar biasa!

Adakah Jong sesuai untuk perjalanan ke Lugano?

Segera membuat tempahan yang kita pilih pada perjalanan sedemikian sangat jarang, sebagai peraturan, seluruh keluarga dan dirancang, jadi hakikat bahawa impian dilaksanakan dan perjalanan berlaku - hebat, dan pada masa berapa tahun untuk pergi ke Switzerland - Untuk menyelesaikan hanya anda, tetapi di sini ia adalah indah sepanjang tahun. Kami adalah 3 hari / 2 malam dari 27hb Jun 29. Cuaca gembira: ia tidak terlalu panas, dan tidak ada hujan lebat (seminggu sebelum ketibaan kami di Lugano pergi hujan), kami hanya memandu sedikit pada hari berlepas. Rata-rata, suhu udara mencapai 24.5 darjah. Ia selesa dan selesa ...

Eh, kita akan mempunyai beberapa ratus ribu. e. Saya akan membeli rumah dan bergerak lebih dekat ke tasik ...

Kami berada di Itali di Lake Como, kami mempunyai sesuatu untuk dibandingkan dengan, di Lugano - Neimalally Beautiful! Datang ke sini sentiasa, pada bila-bila masa sepanjang tahun, di pelbagai daya majeure terdapat perkara-perkara panas, perkara utama adalah untuk sampai ke sini)

Penginapan, makanan.

Kami tinggal di apartmen "Cube 3a Flat", untuk 2_e hari bilik kami yang selesa

Dengan pemandangan yang menakjubkan di tasik dan balkoni yang bergaya menelan kos AS 190 y. e.

Hotel ini menawarkan memasak bebas, untuk bayaran sarapan pagi tambahan, atau, sebagai pilihan, makanan di kafe. Dapur dilengkapi dengan microwave, periuk perlahan dan ketuhar. Saya berkenalan dengan sepasang Jerman, mereka masih menguruskan pai dapur)

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_3

Salah satu kelebihan hotel kami, pada pendapat saya, adalah lokasi yang baik - di jarak pusat tangan yang memanjang dan pemandangan utama, terima kasih yang kami meninggalkan kereta di tempat letak kereta percuma dan berjalan di pusat Lugano, berhampiran dengan Istana dan Tasik - tidak dapat dijelaskan dan menangkap Roh! Jadi hebat apabila cuaca membenarkan, anda duduk di kedai dan hanya sebotol, menikmati landskap, membaca buku ...

Mempunyai pelupusannya hanya 2.5 hari, kami berjaya berehat dengan lengkap dan juga melihat Switzerland dalam miniatur.

Mengenai pemakanan, pemilik katil kami menasihati kami tempat yang terbukti di mana makan malam tempatan dan pelancong makan malam. Dalam imaginasi kami, harga yang tidak realistik telah ditarik, tetapi untungnya, harga adalah memanjakan, dan dapur tidak nyata ...

Segera membuat tempahan, walaupun kehadiran wang, saya masih mahu pergi ke persampelan, jadi kami memutuskan untuk bersarapan, bersiap di dapur, dan makan malam dan makan malam di kafe. Tetapi, suami, melakukan kejutan, di pasaran saya sakit dengan produk dan menyediakan diri saya) dan saya menikmati landskap dari balkoni kita)

Kami makan B. "Ristorante Manora" Dan hanya di sini 2 hari berturut-turut. Ini adalah restoran layan diri, menawarkan masakan Mediterranean, Eropah dan Itali, menyediakan banyak dengan anda, terutama yang mengesankan campuran segar (terdapat banyak pilihan buah - anda boleh mengambil untuk makan tengahari atau meminta segar), di sini adalah Unreal lazat sayur-sayuran rebus yang diasinkan dengan telur rebus, baking yang lazat (terutama kek), latte dan jus, pelbagai salad - mega yummy! Kakitangan ramah, perkhidmatan ini pepejal "4". Pencinta Pizza - Saya juga mengesyorkan)

Menurut kos, makan malam yang memuaskan akan dikenakan ke dalam 50 franc.

Dineliri di restoran rumah yang selesa "La Cucina di Alice" . Saya cadangkan untuk mencuba sosej yang dihidupkan pada lidi, salad, suami saya mengambil Risotto - juga tinggal. Mereka mengambil 2 lagi gelas wain, dan kek keju coklat dengan malina untuk saya kekasih. Kek - mmm ... Pegang jari anda (jika tiada siapa yang memerhatikan, ingin plat, baik, sangat lazat !!!!).

Semasa makan malam, anda boleh melihat pejalan kaki berjalan di sepanjang jalan di sepanjang tasik dan tergesa-gesa di suatu tempat penunggang basikal. Satu-satunya tolak, pada pendapat saya, institusi ini terletak berhampiran jalan yang menghadap ke tambak dan tasik dan gunung, tetapi dapur dan cadangan "terkunci") di sini makan malam kos AS 125 franc (wain mahal).

Keesokan harinya istimewa - perjalanan ke pencelup dirancang (10 minit memandu dengan kereta dari Lugano) dan makan malam di restoran di tasik. Kami tiba sedikit lebih awal dan berjaya melawat kelas master masakan. Makan malam tasik di institusi "Pearl of Lake" Meninggalkan jejak yang tidak dapat dijelaskan, di sini adalah wain vintaj yang sejuk, insanely mahal, tetapi kelihatan menakjubkan, dalaman yang selesa, muzik santai dan perkhidmatan yang baik! Kisah dongeng diperlukan oleh semua dan emosi positif juga, membuat kejutan antara satu sama lain walaupun ia mahal, sekali setahun anda boleh!

Pada hari berlepas, saya bersarapan di kafe-pizzeria "Makanan semulajadi" , tempat yang comel yang comel: anda boleh memesan pizza dengan pelbagai saiz, halm dan dengan pelbagai citarasa, gulung daging sejuk, hamburger yang baik. Kafe Minus - Menu di Itali, tetapi anda boleh menerangkan pada jari anda) Sarapan Double keluar 17.50 franc)

Tarikan atau apa yang boleh dilihat dalam 2 hari?

Saya sudah menulis bahawa pangsapuri kami hampir di tengah, jadi kami berjaya melawat beberapa tarikan di laluan:

• Katedral San Lorenzo - seni bina layak mendapat perhatian (gaya-gaya campuran Baroque dan Rococo, Fresco Gothic dan Renaissance Padanan);
  • Istana Kongres, Muzium Seni dan Gunung Monte San Salvatore;
  • Panorama tasik

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_4

• - Muzium Chocolate "Alpenrose".

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_5

Penduduk Lugano sangat bertuah, kerana, di rantau mereka terdapat sebuah muzium yang paling lazat di dunia - Muzium Chocolate.

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_6

Di dalam muzium, anda boleh belajar tentang tradisi pengeluaran Chocolate Swiss, untuk membuat kelas tuan untuk menyediakan jubin yang lazat dari makanan istimewa yang dikasihi. Sebagai tambahan kepada Yummy, anda akan mengenali sejarah penciptaan minuman keras Aztec kepada varieti moden yang canggih dari produk ini.

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_7

• Pemanduan 10-minit dari Lugano adalah bandar raya yang melid, dan di wilayahnya Mega Cool Park Miniature

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_8

Saya cadangkan untuk melawat bayi, di sini adalah menarik dan orang dewasa, dan kanak-kanak. Taman ini besar, sangat terang, di wilayah ada kafe, cuba untuk menyerlahkan sekurang-kurangnya setengah hari. Taman "Switzerland dalam Miniature"

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_9

Bersiar-siar dengan salinan pemandangan: Gereja Saa Fe, Istun dalam Tune dan Schilon Castle di Montreux, Castle Schlesley, Katedral St. Nicholas di Freyburg, Katedral Gothic yang menakjubkan San Pierre di Geneva adalah zarah yang anda dapat lihat.

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_10

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_11

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_12

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_13

• Saya menasihati malam untuk berjalan berhampiran dengan tasik dan di sekitar bandar.

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_14

Landskap sangat mengagumkan

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_15

bahawa saya tidak mahu pergi ke hotel, berasa berehat sepenuhnya ...

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_16

Maaf, tetapi di sini ia bukan untuk berfikir, perasaan kebebasan dan mudah! Betapa sejuk di kafe yang selesa di lubang

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_17

Minum latte kegemaran anda dengan kek yang lazat dan lihat Church Blue of the Lake ...

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_18

• lebih banyak berjalan di taman tepu dengan tumbuh-tumbuhan

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_19

. Secara praktikal di setiap taman permainan sejuk. Eh, di mana 7 tahun saya - saya dengan senang hati akan gembira

Happy Weekend dalam Sunny Diamond Switzerland atau dongeng di Lugano pada bulan Jun 2017 26553_20

. Semasa saya melihat laman web ini, melambai dan diingati tentang Malyavka, yang tinggal bersama datuk neneknya.

Siapa yang akan datang dengan perjalanan ke Lugano?

• Lionesses yang mengantuk dan hanya bergaya, kerana, di sini adalah penjualan sepanjang tahun sehingga -70% daripada jenama yang paling terkenal. Membeli-belah akan lebih murah daripada di Milan. Anda akan mempunyai peluang untuk membeli pakaian dan kasut di kedai berjenama Bucherer, Kristus, Mersman, Armani, Versace, Zegna, Cartier, dan mereka yang suka pusat membeli-belah yang besar, mengesyorkan lawatan Fox Town di Mendrisio. Terdapat lebih daripada 130 kedai dengan diskaun dari 25% hingga 75%. Anda boleh menandakan pembelian di kafe comel dalam gaya Itali.
  • Pasangan keluarga dengan anak-anak dan tanpa (taman kecil, Tasik, Muzium Chocolate, Taman Toddler dan Taman Permainan);
  • Pencinta angin, paragliding, ski air, pendaki pemula dengan lawatan mendaki di laluan gunung;
  • Kulinary (di restoran "Pearl of the Lake" diadakan acara kuliner terkenal, dan kelas induk termasuk.

Cuaca yang dibawa bersama anda

Suhu udara adalah sehingga 24.5 darjah pada bulan Jun, air di dalam tasik dipanaskan hingga 22 pada bulan Jun, Ogos - hingga 26. Mandi di kawasan yang ditunjuk khas untuk berehat di tasik, ada beberapa dari mereka. Pada waktu petang, hujan kecil memandu pada hari ketibaan, tetapi tidak berlarutan. Walaupun seminggu sebelum ketibaan kami, mandi hampir seminggu. Dengan cuaca seperti dalam rolet, menurut ramalan - satu, pada hakikatnya - hujan dengan kejutan)

Tetapi dalam apa jua keadaan, tiada apa yang boleh merosakkan percutian anda. Gunung, tasik, kecantikan yang tidak realistik ...!

Dari perkara-perkara yang perlu saya nasihatkan untuk mengambil kit pertolongan cemas (ubat-ubatan yang tidak mahal dan tidak semua mencari, kebanyakan preskripsi doktor), jas hujan dan perkara-perkara yang hangat, dan tentu saja suasana yang baik dan ruang sejuk!

Berbaloi atau tidak? Faedah

Lugano adalah sebuah bandar yang indah, dia benar-benar pelancong terbaik dengan infrastruktur yang maju, restoran-restoran yang sangat mahal dan kafe-kafe Itali yang selesa dengan masakan yang sejuk dan hidangan yang tidak mahal! Ini adalah campuran sesuatu karya dan biasa! Datang, kembali, menyerap tenaga negara dan hidup positif ini! Dan mempertimbangkan foto buku untuk secawan kopi di rumah dalam bulatan keluarga untuk membuat keinginan yang paling berani dan biarkan mereka dilakukan!

Adalah bernilai membelanjakan wang gila pada hari cuti 3_s untuk dua atau tidak - untuk memutuskan, tentu saja, anda! Tetapi kami menasihati!