Anonim

Mengenai perjalanan ke Australia bermimpi lama dahulu, beberapa faktor berhenti: penerbangan harian, lawatan terlalu mahal dan percutian yang agak pendek. Saya benar-benar mahu menampung maksimum, tetapi dalam seminggu, 2 hari dari mana akan bergerak, ia tidak realistik. Tetapi di sini adalah cadangan yang kami tidak dapat menolak. Dan tidak mempunyai masa untuk membongkar beg pakaian selepas tiba dari Cuba dari bandar Varadero yang indah, kami sudah pergi ke perjalanan yang panjang dan panjang ke Cairns. Syarikat kami menghantar kami untuk bekerja di Pejabat Australia selama 3 bulan. Saya akan membuat tempahan, kami bekerja di syarikat It_naya Kanada.

Penerbangan. Australia pada bulan Disember (kebaikan dan keburukan)

Setelah pulih dari penerbangan 32_ jam dengan transplantasi 2_ dan dengan kanak-kanak di tangan, yang, dengan cara itu, hampir tidak berjaya mengambil kapal, jika tidak, saya harus dapat membeli sebuah pesta fon kepala sebagai selebriti Amerika dan Mengedarkan penumpang di atas kapal, supaya mereka mempunyai penerbangan yang menyenangkan, tidak terganggu oleh bunyi luar, kami melangkah di bumi Australia.

Kesan pertama adalah indah, syurga, satu lagi dimensi - jadi kemajuan teknikal melangkah ke hadapan bahawa kata-kata sukar untuk menyampaikan ...

Kesan kedua: Disember, dan di jalan +32, matahari sedikit begitu banyak sehingga tidak ada yang bernafas, tergesa-gesa bergegas untuk memindahkan anak lelaki dan duduk di bas langit, yang dibawa ke hotel (untuk ulang-alik terima kasih begitu banyak!). Sehingga 21_th Disember, di bawah kontrak, kita berkenalan dengan negara, kita hidup sebagai pelancong dan syarikat itu membayar kita. Semua pergerakan kami dalam masa lapang mereka - dengan perbelanjaan kami.

Bisu, seperti kita, yang jatuh peluang untuk melawat Australia, pergi ke mana-mana musim, jika anda sedang bercuti, maka Disember bukan tempoh rekreasi terbaik. Jika suhu air masih selesa dan saya tidak mahu keluar, maka suhu udara seperti di Emirates. Hanya dibakar, dan hanya dalam malam yang diturunkan oleh 5-7 darjah.

Cairns. Tarikan dan Pemandangan Hotel

Salah satu tarikan utama di Cairns dipanggil Reef Coral yang besar, saya tidak cukup bersetuju dengan ibu 2_h 2_x, dan bagi kami sebuah mercu tanda penting telah menjadi taman permainan "Taman Permainan Muddy", adalah unik, pada pendapat saya. "

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_1

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_2

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_3

Taman permainan ini sama dengan taman air dan cipnya adalah bahawa air mengalir dari mana-mana dan menetes keluar, untuk kanak-kanak bukan sahaja bermaklumat, tetapi anda boleh bertahan lama. Tidak sukar untuk sampai ke mahkamah, ia terletak di pusat di tepi teluk dan berhampiran kolam dewasa.

Oleh kerana rancangan itu adalah perjalanan ke Sydney dan bandar-bandar lain, kami cuba untuk tidak membelanjakan perjalanan wang tambahan ke restoran. Pada waktu petang mereka berjalan di dermaga (ia dari sini pada awal pagi bot dengan pelancong ke terumbu dihantar). Di dermaga terdapat banyak burung, terutama burung kakak tua, yang boleh diberi makan, dengan mana kanak-kanak cuba untuk berbual dan berbual)))

Perjalanan di atas bot dengan kaca bawah ke Pulau Hijau

Keesokan harinya kita didedikasikan ke pulau hijau. Anda boleh pergi ke bot, satu hari sudah cukup untuk menghabiskan masa dan membiasakan diri dengan landskap. Bagi bayi, kolam terbuka di sini, zoo mini dan hanya kura-kura gergasi ... tidak ada had untuk sakit kita.

Berjalan di sepanjang pulau-pulau kecuali kura-kura yang anda dapati cukup banyak burung, di antaranya yang berkaki panjang putih dan juga burung helang.

Di pulau ini infrastruktur yang sangat baik: menyelam, snorkeling dan bot berjalan dengan bahagian bawah kaca. Di sini, berhampiran kolam renang, anda boleh menikmati hidangan lazat dan buah-buahan tropika.

Dengan kos - menaiki bot dengan bahagian bawah kaca - 18 y. e. Bagi orang dewasa, untuk kanak-kanak sehingga 6_ tahun secara percuma.

Suami itu direndam dengan skuba dan pengajar - kata sensasi yang mengagumkan, terutamanya jika anda melihat kura-kura besar. Harga - 180 y. e.

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_4

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_5

Cairns. Perjalanan ke Sydney

Pada waktu pagi, sebelum berlepas di Sydney, 2 telah diambil untuk menyewa di Cairns dan memandu di sekitar taman. Basikal kos 24 y. e.

Di Sydney, saya terbang syarikat bajet Jetstar, dengan harga 327 y. e. (Suami dan anak lelaki saya), penerbangan itu berlangsung hanya 1.5 jam. Di Sydney, tinggal di pangsapuri swasta, kerana saya mahu melihat maksimum, kerana sewa perumahan memutuskan untuk menyelamatkan. Sarapan pagi dan makan malam disediakan secara bebas dengan membeli produk di pasaran, di mana tidak ada juruwang, dan terminal layan diri, dan diletakkan di kafe yang indah.

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_6

Apa yang perlu diambil dengan anda

Pertama sekali, kad itu, kerana di Sydney, jalan-jalan dan tempat-tempat yang kompleks, bahawa walaupun tempatan tidak berorientasikan di mana-mana.

Sydney adalah bandar yang paling terang dan berwarna-warni di mana mereka pernah datang.

Apa yang terkejut

Di kelab memotong muzik pada 23.00, dan pada pukul 6 pagi bandar sudah hidup yang lengkap.

Dia menakluki jambatan Sydney (503 m panjang dan ketinggian 134, 8 lorong untuk kereta). Suami meningkat dengan insurans selama 3 jam, kos yang bertanggungjawab sebanyak 250 y. e.

Saya menasihati anda untuk melawat Sydney Opera House, ini adalah struktur mega! Di bawah kubah besar terdapat teater, restoran, pawagam, di sini adalah organ terbesar dan tirai tertinggi.

Saya akan mengatakan dengan jujur, berada di sini dan mencari banyak negara, kita berjalan di sekitar bandar dengan mata yang luas dan rahang. Saya akan mengatakan bahawa mereka masuk ke dimensi lain, begitu sejuk di sini !!!!!

Taman Botani, di mana haiwan berada dalam meter dari anda: Koala yang mesra, zirafah bangga dan kangaroo yang menyeronokkan - semua ini patut dilihat dengan mata anda sendiri!

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_7

Dan tentu saja Pantai Perbandaran Meni, yang mana ia benar-benar mudah dicapai (dari Opera Sydney di feri dalam masa hanya 35 minit). Bagi pemula, pengajar profesional menawarkan untuk menguasai melayari. Harga adalah kira-kira 35 y. e. Pintu masuk ke pantai adalah percuma. Dari perkhidmatan ini: terdapat bilik persalinan, pancuran mandian, peralatan sewa untuk melayari, sebilangan besar bar dan kafe.

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_8

Perjalanan yang paling terang ke dunia lain, tamadun lain, ke bandar, dari mana anda boleh pergi ke terumbu karang yang besar dan berenang dengan kura-kura gergasi, bandar yang hebat di Cairns 26273_9

Makanan

Perkhidmatan dan hidangan yang berkualiti - Dosa mengadu, menganggap bahawa anda terbang di jet peribadi dan segala-galanya untuk anda) Walau bagaimanapun, jika anda tidak berada di dalam poket anda, maka ia adalah masalah. Harga ruang! Makan malam tanpa hidangan dan minum teh untuk 75 y. e. (untuk dua + kanak-kanak).

Kami menyukai kafe "Chophouse" dengan reka bentuk asal dan penebat bunyi yang sangat baik, anda tidak boleh hanya mendengar muzik, tetapi juga bercakap, dan di sini stik yang menakjubkan dengan makanan yang curam (cincin bawang, cendawan dan brussels) dan gula-gula coklat ilahi dengan kopi) Untuk harga - kosmos, tetapi untuk keseronokan dan sekali sebulan memanjakan diri anda!

Kembali ke Cairns. Merawat perjalanan

Sebelum ke rumah berlepas, kami berjaya melawat Taman Hidupan Liar "Featherdale Wildlife Park" dan Taman Bulan. Taman ini terkesan dengan landskapnya, dan Taman Bulan untuk kami terlalu besar dan tunggangan bukan untuk bayi, tiada apa-apa, kami akan membesar dan pasti datang ke sini!

Adakah ia bernilai ke Australia, anda bertanya. Saya akan menjawab - pastikan! Hanya dengan kewangan yang tidak terhad, mood dan kad yang baik! Australia adalah dunia lain di mana sekurang-kurangnya sekali sepatutnya!