Vikend Fantastic di Valencia pada bulan Ogos 2015

Anonim

Pernahkah anda ke Valencia? Mengambil bahagian dalam perayaan percutian yang besar dari Virgin Mary yang diberkati, yang sangat dihormati oleh Valenissy?! Anda boleh menjawab bahawa anda adalah ateis atau agama lain, tidak kira, ia adalah percutian skala besar di seluruh negara dan ia patut dilihat!

Vikend Fantastic di Valencia pada bulan Ogos 2015 26039_1

Segera membuat tempahan bahawa foto itu diambil di telefon, pada tahun 2015, oleh itu dengan ketat untuk kualiti kad foto tidak menghakimi!

Kami belajar tentang percutian ini secara kebetulan: Agen Pelancongan kami menyentuh kami untuk lawatan panas Vikend ke Sepanyol, menjanjikan bahawa ia akan menjadi sangat keren!

Setelah belajar harga, saya memutuskan perjalanan, terutama Valencia - kisah dongeng, dan juga untuk sampai ke cuti - secara umum impian! Hanya di atas kapal terbang, kami membuka program pelancongan dan melihat bahawa percutian itu adalah agama. Saya tidak akan mengatakan bahawa saya seorang yang tidak percaya Thomas, saya benar-benar percaya, walaupun saya memerhatikan jawatan, tetapi saya tidak pergi ke peristiwa seperti itu, kerana kuasa dan iman harus berada dalam jiwa. Tetapi tidak ada tempat untuk berundur, dan kami memutuskan untuk mengambil kesempatan daripada semua manfaat, hanya membetulkan program dengan cara mereka sendiri.

Lawatan itu terbakar, terdapat penerbangan udara, makanan, tinggal selama 2 malam dan 3 hari untuk dua kami kos kami 999 y. e. Ia hanya satu mangkuk, dan tidak mengambil kesempatan daripada tawaran ini pasangan suami isteri tanpa anak-anak akan salah.

Hotel kami

Seperti kami, ternyata menjadi kumpulan pelancong, kami bertemu dengan kami di sebuah bas yang selesa, dibawa ke hotel. By the way, lapangan terbang adalah 10 km dari bandar dan jika anda tidak bertemu, anda boleh mendapatkan dengan teksi, di bas (seperti bas langit), di bas kereta api, feri atau kereta bawah tanah. Di kereta bawah tanah sedikit lebih lama (30-40 minit di jalan raya). Memutuskan kami di 3_h hotel berbeza, tetapi di satu kawasan. Kami mempunyai peluang untuk hidup 3 hari di hotel 3 *** "One Shot Colón 46". Kami, mengakui, tidak mengharapkan perkhidmatan sedemikian. Nah, sangat sejuk, juga bertuah bahawa hotel ini benar-benar baru (sejak Jun 2015 saya membawa tetamu) dan lokasi yang sempurna: ke pusat 4.5 minit, ke pusat bersejarah melalui taman - 30 minit, berhampiran pasaran, ke pasaran - 12 minit. Dan, oh, tuhan-tuhan, bilik kami dengan balkoni dengan pemandangan bandar yang curam! Bukan tempat tidur yang dibawa, perabot baru, masih bau seperti pokok, bilik mandi mega - kami mencintai anda, Victoria (ejen pelancongan kami, yang memujuk kami selama hampir sejam untuk perjalanan ini). !!!

Vikend Fantastic di Valencia pada bulan Ogos 2015 26039_2

Valencia.

Setelah menerima jiwa, snag di kafe hotel kami, pergi untuk berkenalan dengan bandar.

Katedral yang terkenal itu adalah 10 minit jauhnya. Bandar ini sangat menarik dengan kuasa, kebesaran, kecantikan, penanaman hijau, taman-taman, bentuk luar biasa yang luar biasa oleh bangunan, katedral, chuts - mata berselerak, dan mulut tidak ditutup dari kejutan!

Kami segera mula difoto di telefon sekaligus (cermin terlupa di rumah), dan kemudian tidak mempunyai memori yang cukup, dan memutuskan untuk kali pertama dalam kehidupan hanya menikmati, berjalan dan berehat)

Jadi, apa yang anda dapat lihat dan apa yang perlu dilihat, tiba-tiba, anda akan mendapati diri anda di bandar yang indah ini?!

Pasaran pusat dan mel kagum, seni bina pembinaan yang dalam gaya moden. Tarikan di setiap langkah: Istana Kongres, Bandar Sains dan Seni, Rizab Albuofer (zon semula jadi, yang dibuat dari ruang hijau di atas katil sungai). Mengenai Zoo, Oceanarium - Saya tidak mempunyai kata-kata: mamalia ini berada di atas anda, dan perasaannya adalah bahawa strok air adalah tentang dan akan bersebelahan dengan anda, ia seolah-olah saya tidak melihat mereka, tetapi mereka Lihatlah kami.

Saya tidak mahu pergi ke hotel dan kami memutuskan untuk berjalan di sekitar pantai. Tidak tergesa-gesa berlalu hampir 3 km ke satu arah di sepanjang pantai, pantai telah dilanda kecantikan, kebesaran, infrastruktur yang cantik, dan kadang-kadang terkejut dengan selesa dan ruang kecil dengan flora liar dan fauna. Dari sini saya mahu pergi, walaupun suami yang kekal lapar berhenti meminta makan dan hanya menikmati landskap.

Kembali Tidak ada kekuatan untuk berjalan dan kami memutuskan untuk memandu di kereta bawah tanah. Ia menelan kos sebanyak 6 euro untuk dua orang.

Kembali ke pusat, pergi ke sebuah restoran kecil berhampiran hotel kami, mengarahkan segelas wain, hidangan tempatan mereka Paleli, dan sayur-sayuran. Saya juga mengambil Latte, suami Expresso, dan untuk dua jubin (besar!) Coklat susu dengan biji koko dan lilin yang berbeza. Makan malam untuk dua kos 32 euro. Kembali ke hotel, Paming di balkoni, malam petang - kisah dongeng dari impian yang dipenuhi)

Valencia. Ascension percutian wanita kami

Di Pentadbir Hotel, kami bertanya sedikit tentang program percutian dan memutuskan untuk melihat pembukaan dengan satu mata, dan acara malam.

Oleh itu, pemergian di Elche (Alicante Province) dirancang pada pukul 5 pagi, untuk bangkit dalam sejam selepas itu, di sepanjang pantai adalah tidak realistik, dan di sini suami tetap tetap kering, dan saya mempunyai minat, oleh itu saya Menyertai bahagian kumpulan yang tidak dirawat, kita mereka boot ke dalam bas dan berpindah ke Elche. Lawatan itu termasuk dalam harga bagi mereka yang terbang di sekitar lawatan panas, dan untuk yang lain kos 50 euro / orang.

Kami tiba di bandar, dan membuka mulut kami dari kejutan, sambutan Maschatab seperti tidak mengharapkan sesiapa pun. Jalan-jalan, Katedral, Rumah - segala-galanya dihiasi, dalam lampu. Di dalam katedral perkhidmatan perayaan: Saya tidak faham apa-apa, tetapi air mata hujan lebat itu terbang di sepanjang pipi, percutian ini menyentuh saya begitu banyak. Satu salinan besar wanita kami, dalam warna dan lampu, berdiri di kuil. Aroma bunga disambungkan dengan bau lilin yang membakar, ia adalah sesuatu yang istimewa, santai.

Saya tidak tahu berapa banyak yang saya berdiri di sana, tetapi saya memanggil saya panduan. Kami kembali ke hotel kira-kira 13.00. Dia makan tengah hari di autopilot dan mula menunggu malam. Percutian bermula pada 19.00. Orang ramai berkumpul sehingga saya tidak pernah melihat walaupun di konsert yang paling kelas, ramai orang seolah-olah menjadi cuti keagamaan, tetapi pertandingan Formula 1, yang juga diadakan di Valencia.

Vikend Fantastic di Valencia pada bulan Ogos 2015 26039_3

Patung 1.33 cm dipakai di sepanjang jalan-jalan dengan laluan istimewa, orang menyanyikan lagu, berdoa dan berterima kasih atas tahun yang baik dan menuai. Konsert, pertunjukan teater, menari - semuanya disertai ibu Tuhan. Dan jika, saya bertentangan dengan acara seperti itu, sekarang saya menasihati anda untuk melihat keindahan dan kebesaran ini! Terdapat legenda, jika anda meminta Hari Ascension, ibu kepada Tuhan, dengan tulus, maka keinginannya! Kami memeriksa diri mereka, keajaiban kami dalam dua hari - dua tahun)

Selepas bercuti terdapat makan malam perayaan, meja-meja itu pecah: daging, ikan, sayur-sayuran, zaitun (spesies 20). Gula-gula dan teh)

Makan Malam Kami Kos 30 Euro + 8 Euro pada Latte dan Cappuccino.

Hari Berlepas dan lawatan cepat kereta yang disewa di laut

Selepas mengusir dari hotel, kami meneruskan lawatan ke laut. Pemindahan ke lapangan terbang yang dirancang secara bebas. Di tempat kami berjaya bukan sahaja untuk menonton dinding kubu yang dimusnahkan, yang dikelilingi oleh bandar. Kami tidak dapat melihat hanya untuk melihat landskap ribut di seluruh bandar dengan runtuhan kubu, tetapi juga untuk melihat sisa-sisa dari biara, jenazah gereja kuno. Dan juga mungkin untuk menyentuh lukisan lukisan abad ke-15.

Kali ini saya terpaksa mengubah tradisi lama yang baik untuk membuang duit syiling ke laut, kami menguburkan 2 syiling dalam runtuhan. Pelancongan dengan panduan untuk 2 keluarga kos 375 euro.

Kami dibawa ke lapangan terbang, sebelum panduan ini dibenarkan untuk mendapatkan alkohol yang baik kepada kami, makanan. Dengan anda dalam beg pakaian, mereka mengambil kanister minyak selama 25 euro, dan menunjukkan di mana anda boleh mempunyai snek. Saya berjaya merasai Hamber, sekali lagi menjaringkan minyak zaitun, coklat dan pulang ke rumah)

Jadi, perjalanan selama 3 hari datang kepada kami di 1380 EPO dengan penerbangan dan lawatan.

Ia bernilai kembali ke sini, dan walaupun anda tidak percaya, pergi untuk bercuti, anda bukan sahaja akan membantu mencari keseimbangan mental, tetapi anda akan mengalami adrenalin ini.