Sunny Jungovka.

Anonim

Dalam kulat, keluarga kami pergi setiap tahun, sudah, mungkin tiga atau empat tahun, tetapi dalam komposisi yang berbeza: maka ibu dengan ayah, maka ibu dengan ayah dan dengan saya, maka ibu dan adik perempuan. Tahun ini kami pergi bertiga: Ibu, Ayah dan I.

Kenapa anda memilih cendawan? Punca-punca. Kanak-kanak senior, iaitu, saya dan abang berusia 27 tahun, berehat di luar negara, selalunya ia bukan rehat, tetapi lawatan perniagaan; Ayah bekerja keras, dan juga meninggalkan perjalanan perniagaan, tetapi ibu tidak menarik kepada ibu, jadi dia mengambil seseorang dari kami ke kulat. Iaitu, kita berehat, pertama sekali, dengan ibu saya, supaya dia tidak bosan. Kedua, ibu sedang menunggang dari perusahaan. Ia berlaku sejak zaman Soviet bahawa setiap orang adalah ahli Jawatankuasa Kesatuan Sekerja, membayar sumbangan dan sebagainya. Dan selama empat hari pada bulan Jun (28 Jun - Hari Perlembagaan Ukraine, hari), Dari 28 Jun hingga 1 Julai 2017, kami mengancam di kampung ini dengan bas yang disewa oleh perusahaan, dengan pekerja perusahaan dan pelancong asas "avtomobilist - 2". Dengan mengorbankan nombor berdasarkan telefon, wakil Jawatankuasa Kesatuan Sekerja telah dirundingkan, tetapi pembayaran dibuat secara tunai semasa ketibaan, bagaimanapun, sebahagian daripada dana kesatuan sekerja rekod perdagangan dari anggarannya. Iaitu, sebab kedua untuk ketibaan di sini adalah organisasi rekreasi oleh perusahaan pada kadar keutamaan.

Mribovka adalah sebuah kampung kecil dari 450 penduduk di rantau Odessa. Bagi musim panas, rantau Odessa bertukar menjadi Mekah untuk pelancong Ukraine, terutama pada bulan Julai-Ogos. Selepas peristiwa politik, Odessa memainkan peranan bahawa Crimea dan Mariupol sebelum ini diduduki. Oleh itu, adalah yang terbaik untuk pergi ke selatan Ukraine pada bulan Jun, sehingga orang-orang mencurahkan. Bagi orang Ukrain, ia secara asasnya terletak di laut untuk menunjukkan tan. Ia boleh menjadi 3-4 hari di pusat rekreasi tanpa kemudahan, tetapi perkara utama adalah laut. Itulah sebabnya saya cuba untuk tidak berehat di Ukraine: membayar sedikit kurang daripada di Turki atau Bulgaria, tetapi jatuh pada pelancong Soviet, sering tanpa kemudahan di mana anda boleh mengambil kulat; Makan malam bersepadu, lawatan - hanya di Odessa dan loji wain; Disco biasa, jagung tipikal di pantai ...

Mribovka, intipati, dari opera ini, mungkin, semua penempatan sanatorium Ukraine. Bagi 450 orang sudah 50 hotel dan pangkalan pelancongan, kafe dan restoran, kelab-kelab belia, pasaran, di mana pengurus sedang menunggu perjalanan ke Odessa. Turbase dibezakan oleh inovasi: setiap bilik dengan kemudahan di 500 Hryvnias ($ 20) setiap orang setiap hari. Dan ini tanpa makanan. Nasib baik, walaupun kemudahan bilik. Kami hidup bersama - membayar 1000 Hryvnia. Secara umum, ia adalah menakjubkan. Saya tinggal lebih dari sekali di Turki dan Amerika Syarikat, dan di mana-mana pembayaran satu dan dua bilik tidak berbeza, iaitu, mereka membayar satu harga di luar negara, kita mempunyai yang lain. Tidak mahu kemudahan "Pangsapuri" - Bayar 250 Hryvnia dari hidung setiap hari. Jika biasa untuk mengira, minggu ini setiap orang akan menelan kos 3,500 Hryvnia, atau $ 140, menambah bayaran untuk bas dari Zhytomyr ke kulat dan bayaran untuk makan tengahari yang kompleks dari 50-60 Hryvnia. Ya, ia lebih murah daripada di Turki dan Bulgaria yang sama, belum lagi tempat yang lebih eksotik untuk pelancong kami. Hanya di Turki untuk $ 400-500, dan mungkin lebih murah, anda akan mendapat penerbangan dengan pesawat, "semua termasuk", kolam dan bar, laut mewah, kemudahan bilik dan hiburan dan lawatan yang lebih menghiburkan. Resort kami direka untuk memenuhi keperluan primitif: berbaring di pantai dan membakar, berenang di laut dan wain tempatan yang murah dan vodka. Malah, kebanyakan pelancong telah terlibat.

Jadi, kami mempunyai pangkalan pelancongan, dijaga 24 jam sehari. Ini pasti kemajuan. Tambahan kedua ialah kedekatan Laut: meninggalkan bangunan - dan anda sudah berada di pantai. Pantai itu sendiri pada piawaian Ukraine agak bersih, laut pada dasarnya juga. Tetapi pelancong-Holiday - Aci. Pantai adalah peribadi, iaitu, orang lain tidak akan lulus. Mungkin entah bagaimana memberi kesan kepada kualiti perkhidmatan.

Dari perkhidmatan biasa - meluncur ke atas katamaran dan pisang, rasa surfer apabila anda terikat dengan bot motor; untuk kanak kanak -

Taman hiburan dan taman air mini; Jagung panas yang terkenal, Pahlawa, benih dan ais krim yang dijual oleh tempatan, dan gambar dengan dua orang Afrika eksotik untuk 50 Hryvnias (hampir 2 dolar). Pasaran bersebelahan dengan pangkalan rekreasi. Harga untuk sayur-sayuran dan buah-buahan selatan adalah lebih rendah daripada yang kita ada di Zhytomyr: Sebagai contoh, Peaches boleh membeli di Zhytomyr untuk 38 Hryvnias, dan dalam Fungovka selama 24 tahun, wain dijual selama 40 Hryvnia seliter, tetapi tidak ada yang jatuh di belakang kualiti . Anda juga boleh membeli cawan, magnet, buku panduan, dalam simbolisme pantai umum. Sekali lagi, pencinta lawatan boleh pergi ke bazar dan membeli lawatan ke Odessa. Tetapi Odessa, tentu saja, ia menarik, tetapi ada yang superlit tidak akan melihat di sana. Oleh itu, kami memutuskan bahawa empat hari lebih baik untuk dibelanjakan untuk tan dan berenang di laut (anda perlu membanggakan sesuatu).

Kami mengambil makanan di sebuah kafe. Makan malam yang komprehensif tradisional termasuk borsch atau Suolar, kentang, beras atau vermicelli, salad sayuran dan kompot atau jus. Pada dasarnya, 50-60 Hryvnia, menurut standard Ukraine, ia sangat murah, saya akan mengatakan murah. Pada mulanya pada makanan sanatorium yang diperoleh, tetapi orang tidak mempunyai wang, jadi harga tidak meningkat.

Saya akan menambah bahawa kami memandu sekurang-kurangnya 500 kilometer dengan bas, jadi hampir sehari dibelanjakan dalam perjalanan. Jadi, empat hari rehat dan hari jalan. Walau bagaimanapun, cuaca tidak dipam. Semua hari Paris Paradise: Pada waktu pagi dan pada waktu petang ia panas sehingga +21 ... + 22, ia tidak kurang daripada +30 pada siang hari; Angin itu hanya meningkat kepada pemergian kami, tidak ada hujan. Tetapi pada hari Ahad, ketika kami tiba di Zhytomyr, ketika hujan jatuh (dari ramalan cuaca yang dipelajari). Jadi kita tidak mempunyai rehat yang menghalang apa-apa.

Jadi, jika anda mempunyai "Kewangan Sing Romances", anda tidak memilih tentang kemudahan, anda tidak mahu memandu di setiap tempat bersejarah dan melompat dengan payung terjun jika anda takut terbang dan tidak tahu bahasa Inggeris, dan jika utama Perkara untuk anda adalah laut dan tan, maka sudah tentu, Fungivka adalah tempat yang sempurna untuk anda. Dengan penjimatan tertentu di 40000-5000 Hryvnia (150-190 dolar), di sini anda boleh berehat dalam masa tiga hari. Di samping itu, bahagian perusahaan jumlah mengambil alih. Iaitu, ini adalah percutian kelas ekonomi untuk melaporkan sebelum teman wanita dan sendiri: "Tetapi saya berada di laut." Saya mengakui dengan jujur: jika ia bukan ibu, saya tidak pernah pergi ke kulat. Hanya selepas tinggal di Bulgaria, Turki, Jerman, Croatia, Amerika Syarikat untuk percutian musim panas melayan sebaliknya. Bagi saya, lebih baik tidak pergi ke mana-mana sahaja dan menjimatkan wang, atau terbang ke Bulgaria atau Turki selama seminggu. Pusat rekreasi Ukraine dengan perkhidmatan Soviet, walaupun dengan keselamatan 24-jam dan pantai persendirian, abad yang lalu atau kesenangan untuk berabad-abad yang lemah.