Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat

Anonim

Pada pertengahan bulan September, mereka memutuskan untuk masuk ke dalam musim beludru ke laut, resort wilayah Krasnodar tidak menganggap, memutuskan untuk pergi ke Crimea, kepada Mishor. Selepas mengkaji semula tawaran hotel dan bukan rumah tetamu yang besar, kami memutuskan untuk menempah bilik di hotel "Villa Elena K". Kami memandu sebuah syarikat besar dan sangat gembira dengan diskaun yang diberikan kepada penginapan, selebihnya bermula dengan sedikit kejutan yang menyenangkan dan gembira. Pentadbir mengalu-aluan Oksana sentiasa menyokong hubungan dengan kami dan memberikan konsultasi yang lengkap bagaimana untuk cepat dan cepat pergi ke Mishor, menunjuk ke jalan yang betul dan di kampung, yang terletak di kaki Gunung Majestic Ai-Petri, tidak datanglah kekaguman kami. Hari musim luruh panas, di tingkap kereta kami, udara laut segar, yang diresapi dengan aroma herba gunung, bau busuk krimen yang resin dan nipis, bernafas kiparis yang menakjubkan. Kami gemetar, seperti landskap gunung yang indah belum dilihat. Mencapai Hotel "Villa Elena K" menandakan rumah yang biasa, sama seperti dalam gambar yang dilihat di tapak pengiklanan, dan sudah seolah-olah kita sebelum ini telah mengetahui lokasi bilik kami, dan pergi ke teres nafas yang dipintas Pandangan yang paling indah dari laut biru yang tidak terhingga, tenang dan tidak berkesudahan.

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_1

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_2

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_3

Dengan menyingkirkan semua perkara, berubah, segera pergi ke laut. Pantai turun diadakan di bahagian bawah di sepanjang gunung, lima belas minit berjalan kaki dan kami mempunyai telus, pemandu laut. Di bawah kaki, kerikil Rumput - kerikil, gelombang lembut memeluk kaki kita, airnya sangat hangat, + 22 - 24 darjah, telus dan sangat bersih, seperti air mata!

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_4

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_5

Kami hanya berehat selepas jalan dan menikmati laut, makanan itu diperintahkan di hotel - Oksana yang indah disediakan, bahagiannya sangat besar dan lazat, dapur hanya ajaib. Keesokan harinya memutuskan untuk mencairkan percutian pantai dengan lawatan, manfaat melihat dalam bulatan ada sesuatu. Di mesin untuk memandu sangat dekat dengan Istana Vorontsov, pada waktu malam yang kami jalankan di Yalta, kami pergi ke taman air Simeiz, satu perkataan tidak dibenarkan sama sekali! Tetapi tanggapan yang paling terang meninggalkan kami lawatan ke Ai-Petri, kami membangkitkan kami memutuskan untuk membuat kereta kabel, tanpa operasi pengangkutan kami, walaupun pada masa akan datang kami akan cuba memanjat gunung pada persampelan, mereka mengatakan kesan yang tidak dapat dilupakan ini Jalan berliku sendiri dan dari hutan Massif yang meliputi gunung, banyak mendengar tentang landskap yang hebat.

Pada kereta kabel datang ke pukul 9 pagi, barisan itu besar, tetapi secara keseluruhannya dia bergerak dengan cepat jika tidak menganjurkan lawatan, dan mereka keluar dari pintu yang berasingan, kami ingin mendarat di Funicular lebih cepat, berdiri di atas tiket ke pejabat tiket kira-kira sejam. Kos perjalanan seorang dewasa 350 Rubles satu cara, di platform untuk mendarat ke dalam kumpulan kereta sebanyak 20 - 30 orang termasuk pengawal keselamatan, perintah kawalan di sini pada tahap yang tinggi.

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_6

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_7

Keseluruhan kenaikan mengambil masa kira-kira 15 minit, tetapi dipecah menjadi dua peringkat, di stesen pertama yang mendarat ke dalam satu kereta, di stesen pemindahan kedua mengawal tiket perjalanan dan pemindahan ke funicular lain yang menimbulkan gunung itu sendiri, hampir menegak Laluan, adalah gambaran yang sangat mengagumkan dengan ketinggian burung apabila anda dapat melihat pantai dari Gurzuf ke Foros!

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_8

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_9

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_10

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_11

Menaikkan dan puncak gunung jatuh ke dunia lain - kisah dongeng timur. Udara gunung yang cantik sejuk, sangat berbeza dari suhu panas di kaki, aroma masakan oriental dan perasa wangi mula melingkari kepala mereka. Tuan rumah yang mesra restoran kecil melawat untuk lawatan ke makan tengah hari dan rasa wain yang lazat, barisan dagangan ditapis dengan banyak cenderamata, produk dari domba, perhiasan oriental yang indah. Di Tandara, kek dan samsa bakar, daging wangi domba itu memanggang pada lidi, dan tingkap kedai dengan gula oriental adalah wangi dengan vanila dan bau penaik segar!

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_12

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_13

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_14

Memutuskan untuk makan, menetap di restoran secara langsung digantung di tebing, menangkap semangat, tetapi sangat cantik. Oriental pilaf, lully Kebab, Juicy Cheburesk dan Lagman hanya bersiap sedia. Harga yang sederhana, tetapi wain buatan sendiri tidak berani untuk minum, membeli "Chersonese purba" yang bersemangat ".

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_15

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_16

Musim luruh yang hangat dalam missor yang hebat 25190_17

Musim beludru di Mishore tidak dapat dilupakan. Tidak ada banyak orang, mereka tenang dan luas di pantai, tidak ada haba yang meletihkan pada waktu malam. Kami masih ingat cuti September kami - hotel yang mengalu-alukan "Villa Elena K", lemas di Greens "Nikitsky Botanical Garden", "Istana Vorontsovsky" di Alupka, Benteng Benteng Yalta dan tentu saja disayangi oleh Gunung Anggun dan Mighty of AI - Petri dengan Colorite Nasionalnya. Kami pasti akan kembali kepada Mishor, kami jatuh cinta dengan Crimea dan saya menanti-nantikan mesyuarat lain !!!