Laut Caspian dan Caspian Lotuss.

Anonim

Dengan kehendak kes pada separuh kedua bulan Ogos saya melawat Astrakhan, dimuliakan oleh tembikainya, ikan dan Laut Caspian. Haba adalah luar biasa kira-kira 40 ° tidak kurang, pada siang hari untuk pergi ke jalan-jalan di bandar - bunuh diri ini. Malah kehadiran pantai di Sungai Volga dan takungan lain di bandar ini tidak memperbaiki keadaan dengan haba yang meletihkan di tengah hari. Tetapi saya bernasib baik untuk melawat Watermelon Fair dan melawat Lembah Lotus di Volga River Delta.

Saya tinggal di Astrakhan selama lima hari dan pada masa ini memanjat seluruh bandar di sepanjang dan di seberang.

Tetapi pertama-tama saya pergi ke pemindahan pelancong, lihat bagaimana perkara-perkara yang lotus mekar dan mengagumi cormorants. Ia bukan untuk membeli karyanya, kerana semua agensi pelancongan menawarkannya antara yang pertama. Pada mulanya kami memandu ke hub di dalam bas lebih daripada satu jam, maka di atas bot motor Bardoke kami pergi ke The Lotuses sendiri. Keindahan aroma yang tidak dapat dilupakan dan tidak dapat dilupakan dari lotus berbunga adalah sensasi utama dari perjalanan sungai. Caspian Lotus Lotus merobek adalah dilarang, jika tidak, mengancam halus yang besar, jadi pastikan tangan anda di dalam poket anda untuk tidak tergoda. Di atas bot kami menunggang tiga jam. Dalam perjalanan pulang, kami makan tengah hari di dalam rasuk, bermandikan dan berjemur di pantai lima jam sebelum bas, dan kemudian kembali ke Astrakhan. Semua keseronokan membebankan saya satu setengah ribu rubel dan mengambil sepanjang hari.

Laut Caspian dan Caspian Lotuss. 24519_1

Sebelum tidur, saya berjalan di sepanjang tambak - sebuah kad perniagaan di bandar. Dari berjalan kaki saya ingat mata air menyemai cahaya, pejabat pendaftaran dan komposisi patung "wanita dengan anjing". Benteng itu sendiri adalah kira-kira 2 km., Ada kafe, tetapi mereka penuh sesak, anda boleh menunggang kuda, mengambil sepeda sewa atau menaiki kereta api.

Laut Caspian dan Caspian Lotuss. 24519_2

Empat hari berikut saya berjalan di sekitar bandar mencari tarikan. Ia adalah untuk apa, tetapi hanya sangat panas, anda boleh dengan mudah mendapatkan pukulan panas. Ia disimpan di kedai-kedai di mana ia disejukkan di bawah penghawa dingin.

Pada hari Jumaat, saya mengambil lawatan tiga hari di Laut Caspian untuk lima ribu rubel dengan tiga kali makan. Program pelancongan termasuk perjalanan ke Tasik Thermal dengan air hidrogen sulfida (bau busuk yang tidak dapat ditolerir), satu lawatan ke loji brendi sebelas dengan rasa (mungkin untuk membeli champagne dan brendi dengan harga yang tidak masuk akal). Keesokan harinya, makan tengah hari sedang berehat ke laut, manfaat dari hotel kira-kira 30 meter. Pantai ini dilengkapi, katil matahari dan payung disediakan. Selepas makan tengah hari, kami pergi ke Derbent purba dan berjalan di sepanjang "Citadel Naryn-Cala" (Inlet).

Laut Caspian dan Caspian Lotuss. 24519_3

Pada waktu petang, menghantar ke Astrakhan, di sepanjang jalan saya memandu ke pasaran, membeli kacang dan buah-buahan yang murah. Saya tidak boleh mengatakan bahawa rehat di Astrakhan mengagumkan saya sangat, tetapi ia bernilai! City yang indah dan indah dengan penduduk yang mesra. Selebihnya di Laut Caspian tidak sama sama dengan rehat laut dalam erti yang luas, dan sukar untuk dipanggil penuh. Pantai-pantai kecil mempunyai sedikit, dan pantai liar telah menakutkan Reed. Infrastruktur di pantai tidak, menawarkan penangkapan ikan dan air. Air bersih dan asin, tetapi kalah berbanding dengan Laut Hitam.