Dazzling Yalta.

Anonim

Tahun ini kami memutuskan untuk melawat Yalta. Mari kita pergi pada akhir bulan Mei. Pada masa ini, ia adalah panas di Crimea, anda juga boleh berenang, dan masih ada orang kecil dan harga perumahan adalah lebih rendah daripada di tengah-tengah musim cuti. Bandar ini saya melawat untuk kali pertama. Tayangan kekal yang paling menyenangkan. Kami pergi ke Yalta di pengangkutan kami. Sudah tentu, saraf-saraf menyerah pada Serpentine Yalta, tetapi yang indah dari pantai Laut Hitam dan batu dibuka. Hanya perlu untuk melihat dengan mata anda sendiri. Yalta ternyata menjadi bandar tengah yang sangat hijau dan mesra dalam saiz dari semua pihak oleh Massif pergunungan. Disebabkan ini, resort ini telah membentuk iklim mikro. Selalunya lebih hangat daripada di kawasan lain di Semenanjung Crimean. Laut adalah sejuk, jumlah +19 darjah, tetapi kami tidak berpegang pada mandi. Di samping itu, air pada masa ini tahun ini hanya jelas kristal. Saya melanda dengan Taman Seaside kecantikan saya. Ia terletak di sepanjang Tambak Yalta. Pada hari pertama penginapan kami di Yalta, kami melancarkan kereta kabel kecil, panjangnya berada di tempat seratus dua puluh meter. Dari kabin, kiub dibuka hanya pemandangan yang menakjubkan dari Yalta lama. Saya sangat suka lawatan ke Istana Massandra. Ini adalah harta pusaka Rusia yang terakhir, yang terletak di puncak bandar. Setiap petang, kami hanya berjalan di sekitar tambak, selepas berlakunya kegelapan, bandar seolah-olah berubah dan kehidupan malam yang sama sekali berbeza. Saya terkejut dengan banyak lampu dan segala macam sorotan di air pancut dan koloni jalanan. Muzik dimainkan dari seluruh tepi pantai. Harga di restoran dan kafe sememangnya perlahan-lahan berkata tinggi, tetapi kami masih memutuskan untuk menuangkan diri dengan makan malam romantis di sebuah restoran. Cuisine Yalta PTtit adalah pelbagai jenis hidangan ikan. Dan tentu saja, bahagian pentingnya adalah kebab. Wain Crimean sangat gembira. Lazat dengan aroma yang halus. Kami juga merampas beberapa botol dengan mereka. Untuk jenis pengembaraan yang berasingan dan sangat menarik, anda boleh mengaitkan menunggang di atas bot (di sini mereka dipanggil trem maritim). Anda hanya boleh membeli berjalan kaki ke laut terbuka, dan anda boleh mendapatkan bot dari Yalta ke mana-mana bandar lain di Pantai Crimean. Kami berehat di bandar yang indah ini hanya seminggu, tetapi keseronokan mendapat besar. Kami berfikir untuk datang ke sini lagi.