Tengah. Beijing Sian-Luoyang

Anonim

Menyediakan perjalanan saya bermula dengan visa. Saya membukanya di UKR. Zagranpipport, di Kiev. Untuk masa - 10 hari.

Visa dilakukan tanpa kehadiran peribadi, visa kos 140 cu.

Pemergian datang dari Moscow, Aeroflot, kelas ekonomi.

Penerbangan berlangsung 8.5 jam. Satu cara. Di atas kapal Fed -2 ​​r., Malah minuman beralkohol dan bir yang ditawarkan.

Lawatan berlangsung dari 22 hingga 29 Mei.

Bekalan kuasa.

Di lapangan terbang, kami dipenuhi seperti yang diharapkan - dengan nama dan nama syarikat syarikat itu. Panduan adalah semua orang Cina tempatan yang menghabiskan semua lawatan di Rusia. Anda boleh faham mereka)

Tengah. Beijing Sian-Luoyang 22767_1

Tengah. Beijing Sian-Luoyang 22767_2

Hari pertama di Beijing. Kami melawat Taman Imperial of Eyeyuan (Istana Imperial Summer). Wilayah istana cukup besar, tetapi kami berjaya melihat sedikit. Pintu utama dipanggil "Gate to Eastern Palaces". Pintu penjaga singa Cina. Saya juga berjaya melihat simbol-simbol Maharaja dan Empress - Drakon dan Phoenix.

Pada waktu petang, kami dijangka menjadi itik di Peking. Bagaimana menyiapkannya, tidak dapat dilihat. Kami sudah makan produk siap pakai) orang Cina yang diambil selepas itik mempunyai sup, di mana sisa-sisa itik - sayap, hati, dan lain-lain. Daging itik sangat lembut.

Di restoran di mana-mana memberikan 1 cawan minuman percuma, teh, kopi, air, minuman berkarbonat, bir.

Kami mengambil bir, agak baik.

Untuk bayaran tambahan, kami mengambil lawatan ke sarkas China. Ini adalah pertunjukan akrobatik, di mana terdapat cukup fleksibiliti, perhatian, berhati-hati, beberapa bilik hanya berada di ambang kehidupan dan kematian.

Sila ambil perhatian bahawa persembahan seperti ini di Beijing banyak. Temui panduan supaya dia mencadangkan anda yang paling menarik.

Pada hari kedua, selepas sarapan pagi, kami bernasib baik untuk menonton keajaiban ke-7 dunia - Tembok Besar China. Bersedia, naik ke dinding panjang ke menara pertama. Pakai kasut dan pakaian yang selesa. Bingkai adalah indah. Kami menangkap 850 langkah.

Seterusnya, kami pergi ke kilang Pearl, terdapat banyak hiasan yang berbeza, serta kosmetik dengan penambahan mutiara.

Tidak jauh dari program mengenai program ini terdapat lawatan ke Istana Musim Sejuk Maharaja. Seperti yang sepertinya saya, musim sejuk dan musim panas sangat serupa.

Pada waktu petang, kami dijangka oleh kereta api di bandar Sian. Ia perlu untuk pergi. Semua kereta api selesa, coupe. Penyelenggaraan di gerabak adalah serupa dengan kami. Satu-satunya perkara, tuala saham, tidak dikeluarkan.

Coupe telah menjalankan soket, TV.

Hari ke-4. Ketibaan di Xian. Di sini saya sudah menjangkakan kami panduan baru. Kami diberi rehat kecil, snek dan kami pergi ke Muzium Bersejarah di wilayah itu. Mengingatkan muzium biasa, di mana mereka bercakap tentang budaya wilayah, hidupnya, dan lain-lain.

Selepas makan tengah hari - pagoda besar angsa liar. Wilayah ini adalah taman, di pagoda itu sendiri tidak dibenarkan. Terdapat loceng di wilayah, anda juga boleh memberikan keinginan anda untuk menjadi kenyataan.

Hari ke-5. Tentera Terracotta yang terkenal. Muzium ini sangat besar. Terdiri daripada beberapa bahagian bangunan individu. Muzium ini sangat mengagumkan. Adakah anda bayangkan bahawa patung-patung ini masih dengan 300 SM? Tentera adalah lebih daripada 3,000 orang, wajah tidak diulang. Di dalam bilik yang berasingan, beberapa patung dikumpulkan - palang (di sini memberi perhatian kepada tunggalnya, ia sudah mempunyai lukisan), sawitnya (garis kehidupan dapat dilihat), seorang pemanah (memberi perhatian kepada dahi kedutan). Bilik lain adalah kereta gangsa yang terkenal. Di sini anda pasti perlu ingat, dan juga berusaha keras untuk mengambil gambar kereta.

Selepas begitu banyak lawatan yang kaya, kami pergi untuk makan malam - "jamuan pelmeni". Makan malam yang sangat menarik, ladu dari pelbagai bentuk (kubis, itik, bunga, dan lain-lain), serta dengan pelbagai tampalan. Delicious, doh lembut.

Hari ke-6. Selepas esok, di atas kereta api berkelajuan tinggi kami pergi ke Luoyang (kereta api berkembang menjadi kelajuan sehingga 325 km di h.)

Kami melawat Kuil Gua Naga. Ciri tersendiri - Patung Buddha yang dikumpulkan dari 2 ms hingga 27 m.

Ia hujan, tetapi ia tidak merosakkan suasana hati kita kepada kita.

Selepas makan tengah hari, kami pergi ke pusat terkenal di dunia U-SHA - Biara Shaolin.

Prestasi U-Shu dengan bayaran. Ia patut dikunjungi.

Itu sahaja. Dari Loyana kita sampai ke Beijing dengan kereta api. Dan sudah ada pesawat Beijing-Moscow.