Cuti di Sharm El Sheikh untuk setiap rasa

Anonim

Pada bulan Januari, suami saya dan saya memutuskan untuk pergi ke Mesir, memilih Scherm El Sheikh Resort (untuk perjalanan musim sejuk, tempat ini lebih sesuai daripada Windy Hurghada), memperoleh lawatan pada 3 Januari, kerana ia adalah dalam tempoh ini penurunan harga lawatan.

Terbang dari Ukraine, penerbangan yang sangat mudah, walaupun pada hakikatnya tiba di hotel pada waktu petang. Bagi suaminya, ia adalah perjalanan pertama di luar negara, jadi saya, sebagai pengembara yang agak berpengalaman, ingin menunjukkan kepadanya pada maksimum semua kelebihan rehat - memilih hotel pada baris pertama, semua inklusif dan lawatan adalah skema klasik Mesir .

Kami pergi ke 9, dan bukan selama 7 hari, bagi saya, sebagai contoh, 7 hari tidak sama sekali, selain itu, kami merancang program lawatan yang kaya yang anda tidak dapat muat dalam satu minggu. Semua lawatan Kami memperoleh panduan yang dilampirkan kepada kami, pada hari-hari tertentu dia datang ke dewan hotel - kami berhenti di Moto Safari klasik (dua pada satu quad basikal - $ 25), - Saya menasihati anda untuk pergi ke penerbangan terawal (kira-kira 5 Pada waktu pagi, maka kebarangkalian yang besar adalah dalam komposisi individu, atau dengan sepasang tiga pelancong, dan tidak pergi ke kawanan di Panduan);

Cuti di Sharm El Sheikh untuk setiap rasa 22605_1

Menunggang pada kapal layar ke O. Tiran dengan makan tengahari, selama sehari (kos $ 30 untuk rendaman dari topeng (snorkeling) dan 45 dengan Aqualung). Sekiranya anda akan melakukan snorkeling, saya menasihati anda untuk memberikan beberapa dolar ahli kru untuk krew air, kerana dalam harga perjalanan dengan rendaman dalam topeng, ia tidak masuk, tetapi masih Januari, dan Tinggal lama anda di dalam air akan menjadi lebih selesa.

Cuti di Sharm El Sheikh untuk setiap rasa 22605_2

Juga, kami pergi ke Kaherah - di Piramid, ke Muzium Nasional Kaherah dan berjalan kaki di atas kapal feri di Sungai Nil. Menunggang malam bas, kos $ 65, dan di atas kapal terbang lebih cepat dan lebih selesa, tetapi kosnya adalah 3 kali lebih tinggi daripada - $ 200 c. Kami suka pengembaraan dan telah memilih perjalanan dengan bas - perjalanan di sepanjang padang pasir, memandu melalui pembuat kereta.) Kaherah masih bernilai lawatan, ia akan mengembangkan cakrawala anda. Dan dalam perjalanan kami seterusnya kami berfikir untuk pergi melawat Yerusalem. Tetapi Mesir mempunyai kelebihannya walaupun tanpa program bersiar-siar - Laut yang paling murni dengan terumbu karang, cuti pantai yang baik dan buah-buahan yang lazat.

Walaupun saya telah berada di Mesir dan di banyak negara di Eropah Barat, beberapa kali sebelum itu, perjalanan ini mengambil tempat yang istimewa di ingatan saya.