Pokok palma di bawah salji.

Anonim

Kami sedang bercuti ini dari musim luruh. Saya mengarahkan sebuah hotel, membeli tiket untuk pesawat, dan semua orang tertanya-tanya bagaimana kami akan mempunyai percutian musim sejuk di Sochi. Terbang dari Moscow di salji dan sejuk, dan terbang dalam musim panas yang hangat. Di langit, awan yang menakjubkan, matahari bersinar supaya memburu mata kelembutan dan menggantikan wajahnya di bawah sinarnya. Kami tiba di hotel, sekitar - persediaan untuk mesyuarat tahun baru, dan kami tidak duduk di tempat, saya mahu berjalan. Dan kami jatuh ke laut. Musim sejuk Ia tidak kurang cantik daripada musim panas, hanya gelap dan sedikit teruk. Pagi adalah yang pertama bulan Januari, salji pertama di luar tingkap, hari pertama tahun baru dan sensasi baru, diikuti oleh.

Pokok palma di bawah salji. 22020_1

Sochi adalah tempat yang luar biasa. Tempat di mana pokok kelapa sawit dan olympiad musim sejuk, titik laut dan salji bersebelahan. Sudah tentu, kami pergi pertama untuk melihat Taman Olimpik. Saya perhatikan tentang diri saya bahawa berhampiran tempat ini jauh lebih kuat menangkap semangat daripada apabila anda melihat TV, saya tidak dapat membayangkan bahawa atlet sedang mengalami, di sini - kebanggaan yang tidak dapat dijelaskan untuk kita semua. Ais Arena Mesin basuh, Pusat Cincin, Istana Sukan Musim Sejuk Iceberg, Adler-Arena secara peribadi melanda saya, dan anda mengalami perasaan bercampur apabila anda melihat dan menyentuh apa yang saya lihat di TV. Arena ais yang besar kini berkhidmat kepada mereka yang akan menggantikan Olympians kami pada masa akan datang, bintang-bintang muda skating, skaters dan banyak lagi yang dilatih di sini.

Pokok palma di bawah salji. 22020_2

Dan arena ikan yang terkenal, kini bersiap untuk meraikan Piala Dunia. Dia sedikit berkembang dan dia boleh menampung 5,000 orang lagi.

Kembali ke taman Olimpik, Taman Sochi Magnificent adalah taman hiburan untuk kanak-kanak dan orang dewasa. Dan pada waktu malam ada air pancut muzik.

Semuanya terletak di bawah, di laut yang sangat laut, yang paling menarik adalah di hadapan. Polyana merah dan Rose kompleks ladang bertemu sangat ramah. Di sini anda boleh berjalan kaki, dan "menunggang" di atas tali, dan pergi ke pusat etno "Rusia saya" yang terletak di tebing Sungai Mzimta, dan anda boleh pergi bermain ski, snowboard, dan hanya pada sleds. Saya harus mengatakan bahawa semua Januari dan Februari Rose Farm memenuhi kekasih gunung, orang yang berminat dengan sukan ini di sini pada masa ini banyak. Kami memutuskan untuk menunggang tali hanya sekali, tetapi sensasi ini cukup untuk masa yang lama. Kami memandu langkah pertama, mengagumi pandangan, pada kedua kabin kami mula menghancurkan kabut, yang ketiga sudah sukar bagi kami, penglihatan hampir sifar, baik, ia tidak berfungsi untuk keempat, ia adalah menakutkan. Tetapi di sleds mereka melancarkan jalan, pada hari itu terdapat salji yang kaya, dia perlahan-lahan pergi ke tanah dan seolah-olah menjadi tempat tidur yang berbulu, dan ia sangat bagus.

Pokok palma di bawah salji. 22020_3

Benteng Sochi dengan kapal layar cantik, laluan "Sochi Avtodrome", di mana Grand Prix yang terkenal Formula 1 diadakan, The Winter Theatre, di mana tetamu "Kinotavr" bertemu, Arboretum - saya mahu membantah yang besar, dan apa yang harus saya inginkan Katakanlah, saya tidak mahu pergi sama sekali. Satu-satunya perkara yang berjaya menenangkan diri mereka yang pasti akan dikembalikan di sini.

Pokok palma di bawah salji. 22020_4

Perlu diingat bahawa bandar Sochi sendiri sangat kelihatan. Saya masih ingat dia pada ketibaan terakhir saya dalam aprimion Olimpik, dia seolah-olah letih dan kelabu. Dan sekarang dia mekar, meninggalkan episod yang sangat terang dalam kenangan kita.