Selama 4 hari di Prague dengan turgoup

Anonim

Dari Kiev ke Prague, bas kami memandu hampir setiap hari kerana fakta bahawa masa yang lama perlu berdiri di sempadan. Semua orang bermimpi lebih banyak untuk menyelesaikannya, membongkar perkara dan berenang. Tetapi impian tidak selalu dilakukan - penyelesaian itu hanya mungkin hanya pada 14 jam, dan kami tiba di 11. Semua orang telah ditukar dan menetap di lobi hotel - tunggu. Dan saya berlari untuk memeriksa persekitaran. Perkara utama untuk saya adalah untuk mencari pasar raya dan berhenti, kerana kita akan tinggal di daerah ke-4 (dan pusatnya adalah 1 dan 2 daerah). Segala-galanya dijumpai dengan cepat, secara harfiah berhampiran, membeli makanan buat kali pertama (kami hanya termasuk sarapan pagi).

Selama 4 hari di Prague dengan turgoup 22006_1

Meliputi dirinya teratur, kumpulan kami pergi ke lawatan bersiar-siar di Prague. Oleh kerana ia adalah perjalanan asing pertama saya, saya mengagumi setiap kerikil dan bunga, dan kamera hampir tidak berubah. Tidak hairanlah Prague dipanggil hebat, ia sebenarnya. Pusat bandar diubahsuai, segala-galanya dikekalkan dengan baik, semuanya untuk orang. Nah, kecuali itu, sedikit tidak sesuai dengan pemandangan indah hotel Yalta, yang dibina oleh Arkitek Soviet. Tetapi dia juga, sejenis, mercu tanda, dia menunjukkan pelancong.

Selama 4 hari di Prague dengan turgoup 22006_2

Pada lawatan, kami berteman dengan seorang wanita dari Kiev, yang cucunya belajar di Prague. Menghairankan, dia membawa dia soba, kerana mereka tidak dijual di Republik Czech, hanya di kedai untuk Rusia pada harga yang sangat tinggi. Nah, tidak suka soba di sini, baik, anda boleh buat! Wanita ini menjemput saya selepas tinjauan berjalan dengan cucunya. Dia menunjukkan kita seluar pendek, yang dalam kehidupan anda tidak akan dapat mencari, dan memberitahu banyak perkara yang menarik. Ternyata lawatan bersiar-siar kedua sehari! Meletup, kami memutuskan untuk menjamu selera di sebuah kafe. Adalah baik bahawa dengan kami adalah anak lelaki ini, jika tidak, saya akan memerintahkan diri sendiri lutut dan hiprovye secara peribadi! Pertama, kami juga menangkapnya dan bertiga, dan kedua, hidangan sampingan telah dimasukkan. Menghairankan, kaki babi kami hanya menyediakan sejuk (fius) dan itu sahaja. Saya tidak akan pernah berfikir bahawa jika ia betul dibakar, ia akan menjadi yummy, yang dimakan dengan kulit! Nah, saya cadangkan bir Czech kepada semua orang - ini tidak sama sekali saya fikir bir bersama kami. Ianya sedap!

Selama 4 hari di Prague dengan turgoup 22006_3

Daripada empat hari yang dibelanjakan di Prague, hanya yang pertama yang didedikasikan untuk bandar, sepanjang hari yang dicat pada Vienna, Dresden dan Karlovy berbeza-beza. Tetapi malam saya berkeliaran dengan peta bandar yang indah ini, ke kegelapan. Datang ke hotel di kereta bawah tanah terakhir dan jatuh tanpa kaki belakang. Pada Prague, anda memerlukan seminggu kerana tidak tergesa-gesa untuk melihat segala-galanya dan merasakan suasana bandar!