Sutomore atau tidak lebih untuk berehat

Anonim

Apabila saya, saya hidup tekan ditekan, beberapa hari kemudian bangun dan hampir lewat untuk bekerja, ia menjadi jelas kepada saya bahawa sudah tiba masanya untuk bercuti. Memilih resort mengenai prinsip "sebagai beberapa orang di sekitar kedua-dua orang di sekeliling dan hangat, walaupun September" dan melihat artikel mengenai Sutomor. Menemukan pangsapuri internet dan setelah bersetuju dengan pemilik bahawa dia akan bertemu dengan saya lapangan terbang di Podgorica, saya pergi ke jalan raya. Pemilik pangsapuri tidak menipu dan bertemu dengan saya dan di sini, selepas 40 minit memandu, saya berada di Sutomor. Saya menetap di dalam bilik di tingkat dua vila tiga tingkat. Kosnya ialah 20 euro sehari. Ke laut - 10 minit berjalan kaki. Keluarkan perumahan pada baris pertama laut sangat mahal - dari 35 dan euro yang lebih tinggi setiap hari.

Saya tinggal di Sutomor tepat seminggu, di mana suhu udara berada pada 28-30 darjah, dan pada waktu petang ia diturunkan kepada 18 darjah, dan angin dinaikkan.

Perkara pertama yang bergegas ke mata bukanlah resort dalam pemahaman saya tentang perkataan ini. Tidak ada timbunan pelancong, atau banyak kafe di pantai. Sebaliknya, mereka, tetapi mereka tidak begitu banyak, seperti, sebagai contoh, pada benang Turki. Ya, dan pantai mereka sendiri lebih menyerupai liar. Tetapi apa yang melanda - alam semula jadi, semua di kehijauan, walaupun musim luruh yang sudah akan datang.

Sutomore atau tidak lebih untuk berehat 21125_1

Lawatan di sini saya tidak menemui apa-apa, jadi bandar itu menunjukkan kepada saya anak perempuan pemilik apartmen. Pekan ini sangat tenang. Di sini anda tidak akan melihat syarikat-syarikat yang bising di sebuah kafe atau banyak pemuda berjalan di tambak. Ia benar-benar berpuas hati dengannya, kerana saya datang untuk berehat dari orang. Di bandar itu, banyak pendatang dari Rusia, banyak kali mendengar di bandar sebagai orang yang jelas sama dengan penduduk tempatan berbahasa Rusia.

Lawatan pertama saya ke pantai tidak begitu berjaya, masuk ke dalam air, saya hampir sampai ke landak laut, jadi segera keluar dan berlari ke kedai untuk membeli kasut khas untuk berenang, tanpa ia pergi ke laut berbahaya.

Beberapa kali untuk perjalanan, saya mengambil sewa basikal akuatik dan berlayar jauh dari pantai, hampir ke buoy. Itulah di mana anda merasa benar-benar bercuti. Satu-satunya tolak adalah banyak sampah di laut, yang, nampaknya, melemparkan pelancong sendiri yang pergi ke saya di sini.

Apabila ia dilahirkan untuk berenang, saya hanya meletakkan 10 euro untuk menyewa katil matahari dan sifat yang dikagumi. Saya akan berkata, pantai di sini pada amatur, banyak berbatu dan, pada pandangan pertama, tidak disesuaikan untuk berenang.

Sutomore atau tidak lebih untuk berehat 21125_2

Saya pergi ke pantai berpasir berhampiran villa di mana saya tinggal. Kebanyakan pelancong ada - penduduk tempatan dengan kanak-kanak. Ia telah ditambahkan pada hujung minggu, para tetamu dari bandar-bandar jiran tiba, dan sudah hampir dekat dengan benang.

Sutomore atau tidak lebih untuk berehat 21125_3

Untuk dua hari pertama perjalanan kami, saya makan di rumah, memasak saya pada diri saya sendiri, tetapi kemudian saya memutuskan untuk melihat kafe dan sampai pada kesimpulan bahawa ia keluar dalam harga yang sama, tetapi masa diselamatkan. Saya meninggalkan kira-kira 35 euro untuk produk kami untuk satu hari, dan kira-kira 38 euro untuk tiga kali di kafe. Saya memutuskan bahawa penjimatan sedemikian tidak bernilai masa saya. Hidangan kegemaran saya menjadi Cobra (sup ikan tebal). Saya mengarahkannya hampir setiap hari, harga untuk bahagian adalah 8 euro.

Berjalan di kedai-kedai tempatan, saya sampai pada kesimpulan bahawa harga di sini tidak munasabah tinggi dan pilihannya kecil. Di salah satu kedai saya sangat menyukai baju renang, tetapi harga untuknya melanda saya - 100 euro. Dan sebagainya hampir segala-galanya.

Sutomore atau tidak lebih untuk berehat 21125_4

Menyimpulkan, saya akan mengatakan bahawa Sutomore adalah tempat yang ideal untuk berehat dua kategori orang. Mereka yang ingin berehat dari kesibukan dan orang-orang (seperti saya) dan untuk keluarga dengan anak-anak. Untuk aktiviti luar, bandar ini tidak akan sesuai. Tetapi saya dapati tempat untuk diri sendiri di mana anda boleh berehat jiwa, jadi saya pasti akan pergi ke Sutomore lagi.