Pattaya City kontras

Anonim

Untuk kenalan pertama dengan Thailand, Pattaya adalah ideal. Ini adalah pusat yang paling menarik di Thailand, terdapat banyak lawatan dan dekat dengan pulau-pulau terdekat, di mana pasir putih dan laut yang jelas.

Pada petang pertama kami pergi ke jalan berjalan. Tempat ini menyeronokkan dengan pelbagai kafe, bar, restoran, kelab jalur dan disko. Teksi dari sini hampir di mana-mana di bandaraya di skuter kos 100 baht (1 dolar = 33 baht).

Untuk beberapa ratus kelawar anda boleh melihat pertunjukan erotik dengan koktel tanpa had. Tidak ada yang istimewa, tetapi sebaik sahaja ia bernilai melawat hiburan tersebut.

Pattaya City kontras 20230_1

Di jalan ini terdapat sebuah kafe yang baik Ensomnia, yang menghadap ke laut, terdapat harga murah dan makanan Thai yang lazat.

Pattaya City kontras 20230_2

Pantai di Pattaya, pada pendapat saya, tidak sesuai untuk berenang. Mereka adalah percuma dan kotor, gambar di bawah dekat dengan Cozy Beach Hotel Pattaya, di mana kami tinggal.

Pattaya City kontras 20230_3

Kami mengembara setiap hari ke Pulau Koh Larn, yang berjarak 15 minit pemanduan dari Pattaya Pattaya Embankment (150 Baht seorang), atau 50 minit dengan menaiki Ferry (30 Baht seorang). Feri itu datang ke salah satu pantai di pulau itu, yang paling ramai, pada 50 Baht ini kami memandu ke Tuk Tuka ke pantai lain (pada pendapat saya 4). Di sana anda boleh mengambil kerusi santai dan payung, tetapi perasaan apabila setiap satu antara satu sama lain berada pada jarak 10 cm tidak membebankan saya, oleh itu kami selalu mengambil makanan dan minuman dari tanah besar dan menduduki tempat di bawah naungan di bawah pokok-pokok . Mempunyai cuti ada yang sangat kecil, suasana yang tenang dan menyenangkan.

Pattaya City kontras 20230_4

Pattaya City kontras 20230_5

Pengangkutan di arah pulau mula berjalan pada pukul 9 pagi dan sehingga 18 malam setiap hari.

Pattaya City kontras 20230_6

Bagi pencinta, mereka akan terjun ke suasana sebenar Asia ada nasihat: Jangan pergi ke sebuah kafe besar dengan menu Rusia, terdapat lebih mahal, dan tidak lazat. Cuba setiap hari tempat baru, kafe kecil, di mana pemiliknya bekerja sendiri. Dan pastikan anda mencuba nanas masak yang disumbat dengan beras makanan laut (purata kos 150-200 baht).

Pattaya adalah Asia yang disesuaikan untuk orang Eropah, saya menasihati semua orang yang menunggang kali pertama. Kerana perkhidmatan, makanan dan budaya sangat berbeza dari kami dan dari kalkun biasa. Berhati-hati dengan perkara peribadi anda di tempat awam, sentiasa tawar-menawar dan tersenyum, Thai menyukainya.

Pattaya City kontras 20230_7

Foto terakhir dibuat di sebuah kafe berhampiran The Hotel Cozy Beach, mereka tidak mempunyai masakan Asia, tetapi terdapat teh sejuk hijau yang sangat lazat dengan susu.