Asian Jungle River Kwai

Anonim

Ini adalah tempat yang indah di sempadan Birmano-Thailand, di tepi Sungai Kwai, kami memilih untuk melawat sebelum mereka pergi ke Thailand.

Kami menghabiskan masa percutian utama di Pattaya, dan hanya selama dua hari kami pergi ke Sungai Kwai, yang terletak 30 km dari Myma (nama lama Burma). Keseluruhan pakej bernilai 2,200 baht, di sebuah agensi pelancongan tempatan, pengendali pelancongan meminta lawatan yang sama 3600 baht (1 dolar = 33 baht).

Asian Jungle River Kwai 20194_1

Semua gambar yang dibentangkan di sini adalah milik perjalanan ini ke hutan Asia. Jalan dalam satu arah mengambil masa kira-kira 5-6 jam. Kami meninggalkan hotel pada jam 6 pagi, sarapan pagi bersama kami dengan saya, mengarahkannya di hotel 1 hari sebelum berlepas. Dua jam kemudian kami berhenti di stesen minyak di mana anda boleh mempunyai snek. Sejujurnya, saya tidak lagi ingat perintah berhenti, hanya emosi dan teraan yang dipelihara dalam ingatan.

Asian Jungle River Kwai 20194_2

Semasa perjalanan ini, kita melihat banyak perkara yang menarik, melawat kampung gajah, di mana kita menunggang gajah (kira-kira setengah jam), menunjukkan persembahan gajah kecil dan membenarkan mereka memberi makan kepada pisang.

Asian Jungle River Kwai 20194_3

Kami juga melawat satu biara, di mana ia mungkin untuk mengikat gelang untuk nasib di Monk Thailand (sumbangan kelawar ke-20) dan memberi makan monyet liar (pisang 20 baht). Monyet adalah sedikit agresif, lebih baik untuk tidak mendekati mereka sangat dekat dan tidak menggoda.

Asian Jungle River Kwai 20194_4

Kami melawat pasaran terapung, tetapi ada dua, dan bahkan tiga kali lebih mahal daripada dalam pasaran biasa.

Asian Jungle River Kwai 20194_5

Kekaguman yang berasingan patut mendapat tempat di mana kira-kira seratus ribu orang meninggal dunia semasa Perang Dunia ke-2 semasa pembinaan kereta api. Tapak ziarah yang banyak pelancong dari semua negara dipanggil Dear Death. Keindahan landskap menangkap semangat bahkan pelancong yang paling canggih. Dengan cara ini, terdapat pasaran yang murah di mana anda boleh membeli semua cenderamata dua kali lebih murah daripada di Pattaya.

Asian Jungle River Kwai 20194_6

Pada waktu petang hari pertama kami tiba di hotel, yang terletak di sungai. Semua yang ingin menumpahkan di bahagian bawah sungai di dalam jaket. Adalah lebih baik untuk mengambil dua pakaian mandi, kerana kerana kelembapan besar, pakaian tidak akan kering.

Asian Jungle River Kwai 20194_7

Mengangkat dan keesokan harinya pada pukul 7 pagi. Sarapan bufet, dengan pemandangan sungai yang indah.

Asian Jungle River Kwai 20194_8

Hari kedua yang kita habiskan di air terjun Erawan. Mereka hanya mencapai tahap sehingga 5 tahap, daripada 7 mungkin.