Pulau yang tidak boleh diakses Le Mon-Saint-Michel

Anonim

Le Mont-Saint-Michel adalah kubu pulau yang menawan ini, yang terletak di tengah-tengah laut, saya sering melihat di majalah, di internet, dan ketika saya bernasib baik untuk melawat kakak saya, saya pasti memutuskan untuk melawat ini ciptaan!

Perjalanan dari kami ternyata spontan, jadi kami cuba untuk menyelamatkan segala-galanya, sering tidak masuk akal dan penuh perhatian terhadap diri mereka sendiri!

Seperti biasa, saya pergi ke perjalanan dengan rakan saya. Menyewa di Paris kereta, entah bagaimana menghalang dua beg pakaian di batang Nissan Micro, kami pergi ke jalan raya. Benar, memandangkan kita berada di bawah 2 meter tinggi, kita kehilangan sedikit dengan kereta. Setelah memutuskan untuk menyelamatkan, kami melangkaui jalan berbayar, seorang pelayar yang hebat membantu kami dalam perjalanan, sebelum dibuka ke dalam tablet.

Sudah tentu, tiada insiden di jalan raya tidak dikenakan biaya. Selepas 9 malam, semua bandar kecil mati dan sukar untuk bertemu sekurang-kurangnya seseorang di jalan. Dan ini "seseorang", ia akan sangat diperlukan untuk kita apabila kita tiba di pengisian bahan api mendapati bahawa hanya kad dengan cip diterima di sana. Tidak ada kakitangan perkhidmatan, di sekitar sesiapa sahaja! Kami mempunyai satu kad tunggal dengan cip, tetapi ia tidak kelihatan wang di atasnya ... Pada akhirnya, kami bernasib baik, selepas 20-30 minit, lelaki muda tiba dan kami diminta untuk campuran bahasa Inggeris dan Perancis, mereka meminta mereka membayar kad itu, bukannya wang tunai kami.

Selama berjam-jam menjelang 11 petang kami tiba di bandar Fuuder. Membakar di sekitar bandar mencari hotel pada waktu malam akhirnya menemui pilihan yang sesuai untuk 55 euro setiap bilik. Tetapi seperti biasa untuk masa ini, hari, atau di jalan, atau di penerimaan, kami tidak menemui sesiapa pun. Di hotel ini, layan diri, anda tinggal wang dalam peranti, memilih jenis bilik, sarapan pagi, bilangan orang dan bayar.

Bangun awal kami pergi ke pulau itu. Sejak Disember adalah sebulan, cuaca meninggalkan banyak yang diinginkan. Tetapi apabila ini adalah keajaiban muncul di cakrawala, anda sudah tidak mempunyai cuaca untuk menikmati jenis ini (jika ia bukan "kabus" kabus))). Di planet ini, terdapat banyak tempat di sisi yang menangkap Roh, Saint-Michel pastinya salah seorang daripada mereka! Nampaknya saya juga penduduk tempatan, melihat pulau ini setiap hari, jangan letih untuk mengagumi. Lagipun, ada sesuatu! Saint-Michel - Antara UNESCO kepada Warisan Dunia Umat Manusia, dan UNESCO dibongkar dalam monumen sejarah)

Setelah meletakkan kereta ke tempat letak kereta, kami berjalan kaki di sepanjang jalan menuju ke pulau itu (terdapat bas percuma di sana, jadi dengan cuaca buruk, lebih baik menggunakannya).

Pulau yang tidak boleh diakses Le Mon-Saint-Michel 18598_1

Kompleks yang terletak di pulau ini termasuk: bandar, tanah perkuburan, gereja, benteng dan banyak objek lain.

Pulau yang tidak boleh diakses Le Mon-Saint-Michel 18598_2

Sebilangan besar kedai cenderamata, kafe. Cenderamata yang menarik dan murah diperolehi untuk semua ahli keluarga! =) Bangunan pelbagai peringkat adalah salah satu ciri kompleks ini. Mengenai fakta-fakta sejarah, saya mungkin akan mati, dan begitu banyak dalam rangkaian.

Semasa lawatan kami ada pelakon

Pulau yang tidak boleh diakses Le Mon-Saint-Michel 18598_3

Dan sekumpulan kecil orang pergi ke "berjalan" ke pulau-pulau jiran. Kami tidak berani, tidak ada pakaian yang berubah-ubah untuk ini.

Secara umum, pada pemeriksaan seluruh kompleks kami meninggalkan kira-kira 3-4 jam. Ini cukup. Sudah tentu anda boleh tinggal di sana dan pada waktu malam, terdapat sebuah hotel di pulau itu, tetapi pendapat saya tidak diperlukan. Dalam satu hari, anda boleh melakukan segala-galanya dengan terperinci!

Kembali Kami telah memandu di bas ke tempat letak kereta, di mana kami meninggalkan kereta. Kami tidak boleh "sebahagian" dengan kubu ini untuk masa yang lama dan telah berhenti beberapa kali untuk mengambil gambar pulau itu dari pelbagai sudut. Sudah tentu, Le Mon-Saint-Michel menjadi kemuncak perjalanan kami ke Perancis. Dan kita masih ingat dengan menggembirakan kubu pulau ini!

Nasihat saya: Lebih baik tentu saja pergi ke sini pada musim panas atau kejatuhan awal, apabila cuaca dikehendaki!