Delhi untuk snek

Anonim

Delhi adalah titik akhir perjalanan saya di India. Dan mungkin, saya tidak akan pernah melawat di sana jika pemergian saya bukan dari Delhi. Nah, kerana nasib memutuskan demikian, saya dengan sukacitanya memperuntukkan tiga hari di bersiar-siar.

Kereta api saya tiba di stesen utama pada siang hari dan saya segera pergi mencari hotel selama beberapa hari ini. Manfaat pencarian itu tidak lama lagi, kerana stesen berada dalam sepasang minit dari bazar utama.

Delhi untuk snek 18512_1

Maine Bazar adalah jalan membeli-belah, di mana di samping kedai-kedai dengan pakaian dan cenderahati lain, banyak hotel, rumah tamu dan asrama di mana-mana dompet yang penuh sesak. Selepas mengkaji tiga pilihan, saya berhenti pada yang kedua. Harga ada lebih daripada di tempat lain, tetapi bilik itu sangat bersih dan penyaman udara.

Hari pertama saya menghabiskan secara tidak sengaja menumpuk di sekitar bandar dan pemeriksaan bangunan-bangunan yang cantik sejak Kolonial England. Tempat Connot adalah salah seorang daripada mereka. Benar sekarang terdapat sebilangan besar kedai, kedai cenderamata dan lain-lain. Dan kemunculan bangunan mula mengapung pengiklanan. Dan saya juga perlu membeli tiket ke Agra pada keesokan harinya. Pada mulanya saya pergi ke stesen, tanpa senyap apa dan di mana, saya memutuskan untuk meminta pertolongan. "Baik" Hindu berkata bahawa tiket dijual hanya di pejabat dan dia akan memberitahu saya alamat itu. Saya memandu di alamat ini dan ternyata bahawa ini adalah agensi pelancongan biasa di mana tiket bas untuk agra kos kira-kira 1000 rupee. Saya berpaling dan memandu kembali ke stesen, manfaatnya adalah lima minit jauhnya. Dengan menghubungi maklumat, saya mencadangkan di mana tiket untuk warga asing dibuat. Setelah menghabiskan 10 minit, saya akhirnya memperoleh tiket ke Agri dan menghabiskan kira-kira 50 rupee di atasnya.

Bangun keesokan harinya awal, saya berjalan di stesen, di mana kereta api saya pergi ke Agri. Selepas 2 jam saya sudah ada, saya mengambil teksi (kira-kira 100 rupee) dan menuju ke Taj Mahal. Mungkin ini adalah salah satu daripada beberapa tempat yang dibenarkan dan bahkan melebihi jangkaan saya. Dengan membayar untuk masuk 700 rupee dan menikmati berjalan-jalan di wilayah itu, saya memutuskan untuk melawat taman di seberang sungai dari Taj Mahal. Saya menolak saya pada foto ini yang saya lihat beberapa tahun yang lalu. Dia digambarkan oleh Taj Mahal dalam refleksi sungai. Tetapi saya tidak ditakdirkan untuk membuat foto yang sama, pengawal sangat tegas diikuti oleh semua orang yang cuba mendapatkan dari taman ke sungai.

Delhi untuk snek 18512_2

Delhi untuk snek 18512_3

Foto ini dibuat tidak jauh dari Taj Mahal.

Pada hari terakhir anda, saya melawat Kutab Minar (menara tertinggi di dunia), Pintu India. Menunggang di sekitar bandar di bas biasa, saya mendapat laluan yang berjaya yang masuk ke pusat dan dari tingkap anda dapat melihat semua tempat yang menarik. Saya juga sampai ke mata saya lif yang berdiri di tengah-tengah apa-apa)) dan saya tidak dapat memahami di mana dia memimpin sehingga tempatan dijelaskan kepada saya. Ternyata pintu masuk ini ke kereta bawah tanah, yang saya tidak dapati berdekatan)

Delhi untuk snek 18512_4

Tidak kira bagaimana saya suka India, saya mempunyai jejak yang samar dari Delhi. Banyak lumpuh, sampah dan miskin. Oleh itu, jika anda Madly anda mahu melawat bandar ini, anda perlu bersedia untuk nuansa tersebut.