Berapa banyak yang akan berehat di Karon Beach Cost?

Anonim

Di Thailand, kami beristirahat baru-baru ini - pada bulan November 2014, bagaimanapun, bagaimanapun, telah dirancang untuk beberapa bulan, mereka membayar semua mereka sendiri, kerana mereka takut untuk menggunakan perkhidmatan agensi perjalanan selepas keadaan musim panas (ketika Agensi pelancongan telah hancur sahaja dengan satu). Untuk rekreasi, kami memilih Phuket, kerana menurut ulasan pelancong, lebih jelas dan lebih kerap daripada Pattia (walaupun lebih mahal), dan kriteria utama untuk pilihan untuk kami adalah kehadiran laut yang bersih dan pantai. Untuk rekreasi, kami memilih sebuah hotel, yang secara rasmi terletak di Pantai Karon (sekurang-kurangnya semua teksi dan pemindahan dianggap perjalanan ke sana, sebagai perjalanan ke Karon), walaupun dia tidak begitu jauh dari Pantai Kata, dan kami pergi untuk berenang kedua-dua pantai.

Menggambarkan kos perjalanan, saya akan cuba memasukkan dalam cerita semua sisa yang telah kami lakukan bercuti - kos penerbangan, penginapan, pengangkutan ulang-alik, makanan, hiburan, lawatan dan cenderahati. Di Phuket, kami pergi bersama, jadi semua sisa adalah dua orang dewasa.

Berapa banyak yang akan berehat di Karon Beach Cost? 17397_1

Penerbangan

Kami tinggal di St. Petersburg, penerbangan yang kami pilih Laluan Saint Petersburg - Moscow - Bangkok - Phuket. Penerbangan ke Moscow berasingan, kami memilih syarikat penerbangan S7, kerana mereka mempunyai penerbangan yang paling mudah. Kami tiba di lapangan terbang Domodedovo. Tiket di sana - Kembali Kos kami 12 ribu untuk dua.

Dari Moscow, kami terbang ke Phuket dengan perubahan di Bangkok, menggunakan perkhidmatan pembawa Thailand kebangsaan - Thai Airways. Kami jatuh pada sejenis diskaun, jadi tiket untuk satu orang di sana kembali kepada kami pada 23 ribu, masing-masing, 46 ribu untuk dua. Secara umum, tanggapan syarikat penerbangan itu tidak buruk, berkhidmat dengan cepat, cukup dipakai dalam bahasa Inggeris, di atas kapal adalah hiburan - skrin multimedia dengan muzik, filem dan permainan - walaupun beberapa filem di Rusia. Satu tolak yang besar - dalam perjalanan ke sana Thailand berjaya kehilangan bagasi kami, akhirnya mereka membawanya awal pagi pada keesokan harinya.

Jumlah: Kos penerbangan adalah 58 ribu rubel.

Penginapan

Hotel, kami, secara semula jadi, juga memilih diri mereka, mengambil kesempatan daripada laman web yang paling terkenal di kalangan pelancong - Booking.com. Kami memerlukan sebuah hotel bintang 4, yang tidak jauh dari pantai Karon dan Kata, kerana kami benar-benar mahu mendapatkan kedua-dua dan di pantai yang lain. Lebih banyak untuk kami, ulasan yang cukup baik dan sarapan termasuk dalam harga adalah penting kerana kami tidak mahu pergi untuk sarapan ke mana-mana kafe, dan juga tidak merasakan keinginan untuk mempersiapkan diri. Sudah tentu, saya ingin mencari sebuah hotel pada harga yang kurang berpatutan - iaitu, bukan 150 ribu dalam masa dua minggu. Akibatnya, kami berhenti Diamond Cottage Resort and Spa Yang terletak di antara Caron dan Rod (5-7 minit berjalan kaki ke Caron dan 10-15 minit ke Katu). Secara umum, hotel itu ternyata tidak baik - bilik besar, sarapan yang kerumitan, kawasan hijau, sopan dan membantu kakitangan. Walau bagaimanapun, dengan angka-angka, mungkin mungkin ada yang bertuah, dan mungkin ada yang tidak ada yang akan menetap di dalam kes lama, di mana bilik-bilik lebih buruk atau di tempat yang baru di mana mereka lebih baik. Selama dua minggu menginap di hotel dengan sarapan pagi dan internet percuma, kami memberikan 52 ribu rubel.

Jumlah: Kos penginapan - 52 ribu rubel.

Makanan

Seperti yang telah saya tulis di atas, kami hanya mempunyai sarapan di hotel, jadi sepanjang masa yang kami makan di pelbagai kafe. Untuk makan tengahari, sebagai peraturan, kami tidak pergi ke mana-mana, kerana mereka lebih suka menghabiskan masa ini di pantai. Sebaliknya, kami membeli buah, air dan cookies dan FIR terus di pantai. Untuk makan malam kami pergi ke sebuah kafe, mereka tidak terhad kepada makanan, mereka mengambil semua yang saya mahu - beras dengan makanan laut, ikan, udang, makanan laut lain, dan lain-lain. Saya akan segera berkata - kami bukan pencinta alkohol, jadi untuk semua Masa saya minum maksimum beberapa koktel alkohol, dan sepanjang masa terdapat jus atau teh segar. Satu kempen petang di sebuah kafe berharga kami purata 1000 - 1200 baht, iaitu kira-kira 2,000 rubel. Buah-buahan, air dan cookies untuk hari - kira-kira 200-300 baht, iaitu kira-kira 500 rubel. Jumlah, sehari membuka purata 2500 rubel, selama 14 hari - 35 ribu rubel.

Berapa banyak yang akan berehat di Karon Beach Cost? 17397_2

Jumlah: Kos Pemakanan - 35 ribu Rubles.

Lawatan

Sepanjang masa yang lain, kami pergi ke dua lawatan terancang (pada hari itu setiap), di Fantasy Show dan untuk teksi sampai ke biara dan Buddha yang besar.

Lawatan terancang yang kami perolehi di agensi pelancongan Marusya Travel - ini adalah syarikat tempatan, tidak jauh dari hotel kami. Harga mereka adalah purata, pada dasarnya, semua yang mereka janjikan, mereka telah dipenuhi. Kami mengembara untuk satu lawatan maritim - PHI - PHI,

Berapa banyak yang akan berehat di Karon Beach Cost? 17397_3

Untuk satu hari - kira-kira 3,000 baht untuk dua, di Rizab Alam Kao Varnish - juga hampir sepanjang hari (dikembalikan pada jam 6 petang) - 2,500 baht untuk dua. Untuk pertunjukan Fantasy, kami memberikan kira-kira 4,000 baht untuk dua - mengambil tempat keemasan. Dan akhirnya, perjalanan teksi ke gereja Wat Chalong (secara percuma) dan pada platform tontonan ke Bolshoi Buddha (juga secara percuma) ia menelan kos AS 1500 baht. Oleh itu, pada lawatan, kami menghabiskan 11 ribu baht atau 20 ribu rubel.

Jumlah: Perbelanjaan untuk lawatan - 20 ribu Rubles.

Perbelanjaan dan cenderahati lain:

Selain perjalanan di lawatan, pada hari kami pergi ke urutan Thai, manfaat salon itu secara langsung bertentangan dengan hotel kami, kualiti urut dan harga ada yang cukup sesuai. Urut Thai tradisional atau urut kaki selama sejam Terdapat 300 Baht setiap orang. Pada dasarnya, kami mengambil beberapa pilihan kedua-dua ini, walaupun saya pergi ke Aroma beberapa kali - urut dan pada hari spa yang dipanggil (iaitu, program selama 2-3 jam). Jika mengira secara purata, kami pergi ke urut 7 kali 7, kami membayar dengan sewajarnya, 600 baht untuk dua, dan kira-kira 4,000 baht, iaitu, 7 500 rubel.

Dan akhirnya, cenderamata. Kami tidak membeli apa-apa yang istimewa, mengambil bakul buah-buahan eksotik, minyak kelapa, aroma - set, sepasang patung kayu, beberapa pakaian. Semua ini menelan kos sebanyak 3,000 baht, iaitu kira-kira 6 ribu rubel.

Jumlah: Perbelanjaan urut dan cenderahati - 13 500 Rubles.

Oleh itu, perjalanan selama dua minggu dua ke Karon - Pantai ke hotel bertaraf empat dengan beberapa lawatan, pertunjukan, urut dan cenderahati kos kami 180 ribu rubles. . Pada pendapat saya, ini adalah harga purata - kami tidak minum alkohol sayang, tidak terbang dengan helikopter, tetapi juga tidak menyimpan apa-apa pada apa-apa.