Tayangan segar Samui

Anonim

Buat pertama kalinya di Samui kami berehat dua tahun lalu. Kami sangat menyukai pulau itu, dan kami memutuskan untuk membelanjakan di tempat yang sama pada tahun 2015. Dapatkan pemindahan dari ketam. Dari hotel kami dibawa ke Minivan, kemudian dipindahkan ke bas besar (mereka memandu 2.5 jam di atasnya), kemudian kira-kira sejam di feri. Hooray! Hello kegemaran dan samui asli. Turun sedikit dari dermaga, menangkap kereta dan untuk 300 baht sampai ke pantai oleh Maenam, yang menyukai kita kali terakhir. Bertentangan dengan ketakutan kita, bahawa di kompleks kita, bungal tidak akan menjadi tempat, ternyata dengan cepat dan tidak mahal, harga di Batha tidak berubah dalam dua tahun - 900 baht untuk banglo dengan peminat dan dua katil besar 10 langkah dari laut. Ia juga gembira bahawa harga untuk makanan di kafe hotel yang menghadap ke laut juga tidak berubah: beras dengan daging babi - 70 baht, tembikai Shake -60 Bat, Pad Tay dengan ayam - 70 Baht, anda boleh menikmati sarapan untuk 100 baht. Saya tidak menyenangkan harga bir "Chang", yang di kedai kos 53 baht untuk sebotol 0.6 liter, dan di kafe - 100 baht. Lagipun, memandangkan peningkatan kadar dolar, dari segi permaidani untuk minum sebotol bir di kafe berharga 200 rubel.

Samui telah berubah. Perkara pertama yang bergegas ke mata adalah sebilangan kecil pelancong, berbanding kali terakhir, terutama Rusia. Pada waktu malam, Maenam seolah-olah "meninggal", dan sentiasa menjadi changaman yang sesak, rakyatnya sangat diverized. Hotel hampir kosong.

Sebuah "perayaan pusat" yang dibina di atas Chawenge, dan laman web yang di mana pasar malam "Okulturili diadakan setiap minggu, meletakkan adegan dan sedikit menaikkan harga koktail, yang dulu 50 baht, dan sekarang 70. Di Bob , mereka juga membina sebuah pusat membeli-belah dengan empattcourt kecil di mana, dengan cara itu, kafe masakan Rusia "Nenek" terletak. Rupa-rupanya, Thailand menyiapkan di sana dalam resipi Rusia. Bukan untuk mengatakan bahawa anda boleh, lebih-lebih lagi, harga boleh diterima: Borsch kos 50 baht.

Seperti biasa, kami mengambil motobik dan janda yang dilancarkan di sepanjang pulau tempat asal. Saya dengan sukacitanya melawat semula Big Buddha dan Kuil Main Laem,

Tayangan segar Samui 17302_1

Rocks Nenek dan Kakek

Tayangan segar Samui 17302_2

dan ladang syurga. Sering kali kami pergi ke pantai yang berbeza ke pasaran mudah alih, membeli makanan murah dan enak di sana dan hanya melepak. Kami pergi ke pantai Lipa Noi melihat hotel Nikki Beach yang terkenal. Terdapat pesta yang menyeronokkan dan suasana ini, pesta belia.

Dari Samui, anda boleh pergi ke Pulau Phangan yang akan datang, kepada Parti Ful Moon Pati, yang diadakan sebulan sekali di pantai di bawah langit terbuka. Atau lawati Taman Negara Antong dan Kepulauan Tao dengan sifat yang indah, pasir putih dan laut azure. Secara umum, di Samui ada yang perlu dilakukan.

Tayangan segar Samui 17302_3

Apabila sudah tiba masanya untuk keluar, kami membuat prestasi: Saya memutuskan untuk mengambil bas dari Samui ke Bangkok dengan bas, bukan kapal terbang, untuk menyelamatkan. Dan, saya mesti katakan, kami berjaya. Kedua-dua tiket dengan pemindahan dari hotel, masa perjalanan: dari 13-00 hingga 04-00 pagi keesokan harinya. Sebenarnya jalan di dalam bas yang besar, di mana kita juga berjaya tidur, mengambil masa kira-kira 8 jam dengan dua perhentian. Selebihnya pergi ke pemindahan, menghadap feri, jangkaan bas. Akibatnya, kami menyedari bahawa ia tidak begitu menakutkan, seperti yang kelihatannya, tetapi sangat fiskal. Hanya dalam masa yang lama.