Satu hari di Aya-Napa

Anonim

Aya-Napa Kami melawat dalam perjalanan selama dua minggu ke Cyprus. Ada untuk kali pertama, dan menetap di Larnaca, walaupun jika saya tahu apa jenis kebosanan yang mengharapkan kita di tempat ini, saya pasti akan mendekati Aya-Napa.

Satu hari di Aya-Napa 14102_1

Di suatu tempat di Aya-Napa

Yang pertama melawat taman air "Waterland" - tanggapan yang menakjubkan. Saya tidak tahu, mungkin untuk ekstrem yang canggih, slaid ini dan begitu juga, tetapi suami saya dengan suami saya gemetar! Pegang di sana selama hampir sepanjang hari - ia sangat mudah, dan tidak mahu pergi sama sekali. Satu-satunya perkara yang saya boleh memberi amaran tentang - jangan pergi ke sana sebaik sahaja ketibaan - terbakar, kerana untuk kulit ringan, gabungan air + matahari hanya dibunuh. Baik, atau gunakan pelindung matahari kalis air.

Satu hari di Aya-Napa 14102_2

Dan sekarang tentang Aya-Napa. Mengapa tidak berhenti dengan segera di resort ini? Mereka memalukan ulasan mengenai pemikiran yang lain, bunyi bising, dan tidak suka hotel. Kami memutuskan untuk mencari tempat untuk bersembunyi.

Nah, entah bagaimana pada waktu pagi kami pergi ke bas penerbangan ke Aya Napa. Resort tidur untuk masa yang sangat lama, secara harfiah sehingga tengah hari. Nah, difahami - semua belia yang sama, kehidupan malam mengalahkan kunci. Walaupun tempatan tidur, kami pergi ke hotel dan pantai, termasuk Pantai Nissi yang terkenal. Terdapat agak kotor - nampaknya, kami membersihkan pantai terlalu dekat dengan makan malam. Di laut, di pantai itu sendiri, beberapa alga hijau beracun berpindah, jadi di sini kita tidak masuk ke dalam air.

Satu hari di Aya-Napa 14102_3

Di salah satu pantai

Secara umum, pantai diatur di pantai, yang sangat selesa. Pasir itu benar-benar seperti dalam pengiklanan - kecil, hampir putih, sangat menyenangkan. Kerana itu dan air mempunyai naungan turquoise, senang berenang. Dan secara umum, pandangan gambar, sangat cantik. Dalam arah protaras, Sandy digantikan oleh pantai berbatu - kami juga bermandikan, kerana air sangat bersih. Tetapi ada yang licin, dan lebih baik berenang di sandal khas.

Satu hari di Aya-Napa 14102_4

Semua pantai telah berlalu, mereka sedikit digigit ke dalam seseorang dengan bilangan sampah yang ditinggalkan dengan berehat, tetapi kebanyakannya masih mengagumi keindahan alam - dia sangat baik di Aya-Napa.

Satu hari di Aya-Napa 14102_5

Ini adalah pantai berbatu semulajadi)

Kami berjalan di sekitar bandar - di mana-mana melancarkan golongan muda separuh menggali pada basikal quad, skuter, semuanya beransur-ansur berlepas dari video semalam dan merangkak. Matahari mula goreng tidak terfikir, dan kami juga mula mencari kafe yang sesuai. Saya benar-benar mahu mencuba Mezé - hidangan tradisional Cyprus. Tempat untuk ini kami memilih dengan baik, sangat tidak sesuai - membawa satu hidangan kecil, di mana ikan, makanan laut, tapenad dan pelet dibentangkan. Kami membaca bahawa MESE adalah mustahil untuk dimakan sepenuhnya - jadi terdapat banyak hidangan, jadi mereka bersedia dengan teliti - mereka lapar, mereka jumpa dan bersedia untuk makan pada separuh lembu. Walau bagaimanapun, kita bukanlah hakikat bahawa mereka tidak makan yang paling Mez ini, tetapi juga masih lapar ... itu adalah kekecewaan. Kesimpulan: Anda ingin mencuba Meza - memilih tempat dari Aya-Napa, di mana, nampaknya, pelbagai baris yang direka bentuk hanya untuk pelancong monyet yang tidak sampai kepada keunikan makanan negara. Pada dasarnya - burger, kentang, paste - semua yang dicintai belia.

Satu hari di Aya-Napa 14102_6

Di sini. Kami tidak bernasib baik. Nah, untuk gambaran keseluruhan AYA-Napa - tempat parti yang berwarna-warni dengan pantai yang cantik, sangat ramai dan berisik, dengan menarik dan menarik.