Apa yang perlu anda harapkan dari rehat di Lloret de Mare?

Anonim

Sepanyol !!! Kenapa selepas nama negara ini saya meletakkan 3 tanda seru? Ya, kerana anda boleh meletakkan seratus, ia masih sedikit!

Semalam kami terbang dari negara ini. Beristirahat di Lloret de Mar 14 Magic, hari yang tidak dapat dilupakan dan malam. Saya ingin memberitahu tentang percutian kami, saya fikir pengalaman kami akan berguna kepada seseorang.

Segera perhatikan satu-satunya minus terbesar percutian kami ialah penyewaan kereta. Hampir semua negara di mana kami berada, sebuah kereta disewa. Pengecualian adalah Mesir dan Cyprus. Di Mesir, ia tidak mempunyai apa-apa perkara seperti peraturan lalu lintas. Dan di pulau Cyprus - semua orang bertentangan, pergerakan Muscovite yang luar biasa, yang luar biasa. Di Sepanyol, semuanya ok. Sebelum perjalanan, peta jalan, navigator di Sepanyol, lebih pendek, disediakan pada program penuh. Semasa pemindahan dari Barcelona ke Lloret de Mar merasakan ketidakselesaan jalan Sepanyol. Yang pertama - jalan-jalan kebanyakannya dibayar. Tetapi ia bukan tentang ini, bukan dalam mania. Jalur adalah sempit yang luar biasa.

Apa yang perlu anda harapkan dari rehat di Lloret de Mare? 13014_1

Sekiranya bas pergi, maka ia bergerak roda pada markup. Walau bagaimanapun, mereka tidak berundur dari peraturan mereka. Di Lloret, seperti yang saya faham, hanya satu titik sewa adalah Olympia, yang terletak di tengah-tengah bandar lama, bersebelahan dengan stesen bas.

Malah perintah kereta tidak selesa di sini. Jika di negara lain, katakan, di Greece, di pulau Rhodes, banyak tempat di mana anda boleh mengambil kereta, membandingkan harga dan keadaan sewa, kemudian di sini hanya "Olympia". Pada waktu pagi mereka memanggil, jam tangan dalam 9, mereka berkata bahawa mereka akan memandu selama beberapa jam. Kami memutuskan untuk mengambil kereta sementara untuk satu hari. Setuju dengan Skoda Fabi, 75e, 14e Insurance. Sekitar 11 memandu, dibawa ke titik sewa, kira-kira sejam menghiasi dokumen, menunggu kereta. Ternyata mereka mengambil permulaan pada jam 12.30. Kami memutuskan untuk berjalan-jalan di sepanjang bandar-bandar yang terdekat, membeli-belah, tarikan ... dia pergi ke Blanz, 20 kilometer dari Lloret ... kami tiba ... Ia adalah mustahil untuk tinggal. Semua tempat letak kereta yang dibayar, angka dari euro, dua per jam, hanya ada tempat !!! Tiada tempat walaupun dengan pelanggaran, hanya di trotoar !!! Kami mengembara seluruh bandar Blason, dari pusat ke pinggir bandar, akhirnya, di tambak, kereta itu mabuk, membebaskan 5 meter tempat letak kereta. Melalui tempat letak kereta yang berdiri 50 meter dibayar satu jam tempat letak kereta, isteri dan anak lelaki pergi membeli-belah. Saya tinggal dan melakukan betul. Selepas 10 minit, polis tiba. Menunjukkan pemeriksaan taman, ternyata tempat letak kereta yang lain dari tempat letak kereta lain, bukan dengan markup kuning, tetapi dengan biru. Pelanggaran sedemikian dianggarkan pada 150-200 euro. Dijelaskan kepada polis tempatan, perkara itu menyakitkan, tetapi sangat bersyukur !!! Saya katakan bandar kediaman - Moscow, dan keajaiban, polis menjadi kawan terbaik saya! Tidak menyedari perkataan, kita bercakap dengan kuat selama 10 minit. Masyarakat sesuai dengan anak lelaki, wajah yang ketakutan. Anak lelaki tahu bahasa Inggeris dengan baik. Seperti yang dijelaskan dengan polis, mengucapkan selamat tinggal, anak lelaki menjelaskan bahawa kita juga boleh berdiri di sini sekurang-kurangnya sehari.

Kami tidak menyalahgunakan keramahan berambut perang, tetapi hanya pergi ke hotel kami, yang dipanggil "Olympia" dan menyerahkan kereta. Ya, juga, kami memandu kira-kira 50 kilometer, anda perlu menambah petrol. Mereka memandu di sepanjang jalan di 2 isi semula, seperti mengisi bahan bakar, tidak faham. Kami membiayai di pusat Lloret, berhampiran Central Supermarket Coprabo. Ya, dan kemudian juruwang membantu.

Pendek kata, perihalan tolak terbesar, tertangguh. Lebih banyak mengenai menyewa kereta tidak berfikir, sudah cukup dengan ...

Sekarang sedikit tentang Catalonia. Ini adalah kawasan bersejarah Sepanyol, yang memberikan anggaran negara kira-kira 50% daripada jumlah pendapatan negara, tetapi ia menjadi sangat sedikit. Adalah diketahui bahawa Catalonia sedang menunggu referendum mengenai isu pemisahan dari Sepanyol. Dalam keputusan referendum, berhenti keraguan, melihat tingkap dan balkoni bangunan kediaman. Di mana sahaja hanya simbolisme Catalonia. Di Barcelona, ​​Geron, bandar-bandar lain dan bandar - bukan satu bendera Sepanyol, hanya lorong-lorong kuning bendera wilayah. Mesin dan motosikal dengan simbol-simbol wilayah - hanya di mana-mana.

Apa yang perlu anda harapkan dari rehat di Lloret de Mare? 13014_2

Ya, dan dipanggil provinsi tidak di semua Catalonia, tetapi Cataluna. Semua panduan melakukan aksen.

Pekan di mana kami berehat, dibahagikan dengan gunung ke bandar lama dan baru. Semua hiburan malam di bandar lama, langit malam membedah pencahayaan, kilat kembang api kelihatan. Belia, yang pergi untuk kehidupan malam yang bising - hanya di sana. Bandar baru itu lebih tenang. Untuk jam malam di sini di sini segala-galanya berkurangan. Mesin langka dan motosikal memecahkan bunyi tenang dari ombak. Kami tinggal di hotel "Surf de Mar". Semua bilik mempunyai pemandangan sisi laut. Dari bilik kami ke garisan ombak 150 meter, bau laut, suaranya hanya cantik.

Bandar Lloret adalah kawasan pelancongan semata-mata, ada segala-galanya untuk berehat penuh. Selain itu, sesungguhnya, pada mana-mana, walaupun sedikit diisi dengan dompet. Terdapat hotel berhampiran laut, seperti kami, dan sangat jauh, ini untuk kaki muda. 5 ***** dan hanya asrama. Butik-butik yang dihormati dengan pakaian elit, dan kedai-kedai yang tuan rumahnya adalah orang Hindu dan orang Cina, di mana anda boleh tawar-menawar ke Breathtomasses. Restoran sejuk dan pizzeria mudah. Tetapi di mana-mana anda sedang menunggu tetamu yang paling mahal. Dear, bukan dalam arti jumlah poket anda, harga di sini tidak lebih tinggi daripada Moscow. Tetapi perhotelan Catalunsk sangat mahal.