Caoi-Koko Holidays: Harga

Anonim

Cayo Coco adalah sebuah pulau dengan pantai yang indah, tetapi tidak pada semua pasir tulen dan minat air yang telus saya. Di Cuba, saya buat kali pertama dan Pulau Cayo Coco, suami saya dan saya memilih kerana hakikat bahawa anda dapat melihat Flamingos Pink Real!

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_1

Anda hanya bayangkan - mereka benar-benar merah jambu! Apabila saya melihat burung yang anggun dan canggih ini, sementara saya menerima mandi solar di pantai, maka saya secara harfiah perkataan, obomlla! Kayo-Koko, adalah rizab semulajadi yang dilindungi dan alam di sini, sangat cantik.

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_2

Kami tinggal di hotel di mana segala-galanya disertakan sepenuhnya, tetapi ternyata, mudah untuk berbaring di pantai dan mengagumi landskap tempatan, ia mungkin bosan. Tiga hari kemudian, seperti tidak bertindak yang malas, dan suami saya dan saya memutuskan untuk mengambil kereta untuk sewa dan menikmati keindahan sekitarnya, pada masa yang sama, dan Havana melawat, tetapi ada membeli-belah. Mahu berkongsi harga?

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_3

Produk - harga di pasaran

- Satu kilogram tomato, bernilai tujuh puluh sen;

- Timun, berdiri lima sen per kilogram;

- Guayava, bernilai tujuh puluh sen;

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_4

- Nanas dalam jumlah satu perkara, kos lima puluh sen;

- Mango kilogram, kos lima puluh sen;

- Tembikai juga kos lima puluh sen setiap satu kilogram;

- berpuluh-puluh telur ayam, bernilai tujuh puluh sen;

- Ikan atau daging panggang, berdiri dari dua hingga tiga dolar;

- Pizza, anda boleh membeli dari lima puluh sen kepada satu dolar, semuanya bergantung kepada saiznya;

- Loaf besar yang baru dibakar panas, kos roti hanya lima puluh sen.

Harga di restoran

Suami saya dan saya suka menyelamatkan dan atas sebab ini, kami cuba berjalan dengan sangat jarang ke restoran, dan juga pada masa yang sangat serius. Tetapi, di sini kita tidak disimpan kerana kita diilhamkan oleh harga pasaran.

- Makan malam yang ketat untuk dua, kos kami tiga puluh tiga dolar. Kami tidak memesan banyak jenis makanan istimewa dan memutuskan untuk melakukan hanya dengan hidangan yang sudah diketahui untuk kami;

- Sebilangan besar daging dengan hiasan, ia kos lima belas dolar;

- Satu gelas wain, manis merah, saya malangnya saya tidak ingat, saya pergi ke satu dolar, tetapi wain itu sangat lazat;

- segelas bir, yang begitu mencintai kekasih saya, kos dari satu hingga dua dolar;

- Bir lengkap dengan Langustami, ia kos lima belas dolar dan saya menyesal bahawa saya menolak Langustov dan memilih daging.

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_5

Harga di tempat yang berbeza untuk makanan dan minuman

- Untuk makan bersama, betul-betul di pantai, anda boleh dari sepuluh hingga lima belas dolar;

- Lobster, yang anda boleh membeli segala-galanya di pantai yang sama, kos dari satu setengah hingga tiga dolar per krustasea;

- Bahagian daging buaya, yang boleh dibeli di ladang buaya, ia kos lima belas dolar. Saya tidak mahu mencuba makanan istimewa ini, tetapi suami saya mengambil dan tinggal pada masa yang sama sangat berpuas hati;

- Sarapan di rumah penduduk tempatan, di sini ia dipanggil CAS, kos dari tiga hingga lima dolar;

- Makan malam di CAS, berdiri dari lima hingga tujuh dolar;

- Beer dalam balang yang dijual di kedai, bernilai satu dolar;

- Rum Rum Rum "Havana Club Anejo 7 Ano" di kedai kos dua belas dolar;

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_6

- Mojito, kos dari satu setengah hingga tiga dolar.

Harga untuk cenderamata.

Apa yang perlu dibawa sebagai cenderahati dengan Cuba? Sudah tentu cerut! Dan saya juga boleh dan rum, tetapi saya tidak suka rum, ia menyakitkan untuk saya kuat. Cigars, anda boleh membeli kedua-dua keping dan di dalam kotak. Selari membeli, lebih baik jika anda ingin mencuba. Sebagai cenderahati, ia adalah yang paling menguntungkan untuk membeli kotak sekaligus. Pada dasarnya, kotak mengandungi dua puluh lima cerut dan boleh dibentangkan dalam satu perkara dengan rakan-rakan anda.

- Satu cerut "Romeo & Julieta", kos dari empat hingga tujuh dolar;

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_7

- Satu cerut "Montecristo Petit Tubos", berdiri dari lima hingga tujuh dolar;

- Kotak cerut, anda boleh membeli dari tiga puluh hingga lima puluh dolar. Harga bergantung terus dari kemampuan anda untuk tawar-menawar dengan penjual;

- Hat Cuba sebenar, di mana anda boleh membedah di rumah, kos empat dolar. Saya akan memberitahu anda rahsia bahawa apabila nenek berhampiran pintu masuk kami, melihat saya dalam topi ini, maka mereka hampir jatuh di bawah bangku ini. Hanya bercanda, tentu saja, tetapi topi Cuba adalah perkara yang sangat luar biasa, dan jika tidak ada keberanian yang cukup untuk memakainya, maka anda boleh dengan mudah menggantung aksesori ini di dinding sebagai cenderahati.

Harga untuk pengangkutan

- Sewa teksi bersama pemandu selama setengah hari, adalah mungkin untuk tiga puluh dolar;

- Sewa teksi untuk sepanjang hari, kos enam puluh dolar, masing-masing;

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_8

- Pada bas lawatan, anda boleh naik sepanjang hari, hanya lima dolar;

- Sewa kereta selama sehari, anda boleh dari tujuh puluh hingga satu ratus dolar;

- Liter petrol, kos dari satu hingga satu dolar dua puluh sen.

Harga untuk perumahan

Pilihannya tidak terlalu besar di sini. Saya tidak bertemu dengan asrama bajet. Jumlah pilihan untuk penyelesaian, di pulau Kayo-Koko dua - hotel dan bilik di Casa. Seperti yang telah saya tulis di atas, Casa adalah rumah orang asli tempatan yang mesra, di sini anda akan diberi makan, dan pergi, dan pergi tidur.

- Malam, yang dibelanjakan di rumah penduduk tempatan, kos dari dua puluh hingga dua puluh lima dolar. Sekiranya kita pergi dengan pasangan saya ke Cuba, kita akan berhenti, tanpa gagal, kerana ia lebih menguntungkan untuk belanjawan perjalanan;

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_9

- Bilik di hotel, bersama-sama dengan makanan, kos dari lapan puluh hingga seratus dua puluh ringgit. Ambil bilik dengan makanan, ia sangat mudah jika anda tidak mahu seluruh percutian untuk berdiri di papak, atau makan makanan jalan yang berbahaya. Oleh itu, juga, anda boleh menjimatkan wang untuk makanan di sebuah kafe.

Harga untuk lawatan

- Malam di Cueva Gua Jabali, yang boleh menjadi berjalan sepanjang malam bernilai dua puluh lima dolar. Ini adalah sejenis dan tidak biasa, kelab malam. Di sini anda boleh menikmati minuman Cuba, yang termasuk dalam kos tiket masuk, dan menikmati motif pembakar muzik Cuba. Setelah memindahkan tetamu, menyampaikan selamat dan penyelenggaraan di bilik hotel. Kami bernasib baik, kami sampai ke bilik dengan kaki kami.

Caoi-Koko Holidays: Harga 12525_10

- Berjalan "Bateau à Fond de Verre" kos dua puluh dolar. Ini bukan berjalan kaki biasa, ia berjalan melalui air, tetapi tidak di atas bot dan tidak di atas kapal layar, tetapi di atas bot dengan bahagian bawah telus. Untuk pengecut seperti saya, ini yang paling, seperti menyelam dalam saya menyebabkan seram panik. Satu lagi berjalan kaki, sesuai untuk penangguhan yang ingin tahu. Dengan cara ini, tiket kanak-kanak adalah dua kali lebih murah daripada orang dewasa, iaitu sepuluh dolar.