Lawatan yang paling menarik di Paphos.

Anonim

Oleh itu, Paphos adalah salah satu resort pelancongan, oleh itu, tentu saja, banyak lawatan bermula dari Paphos. Pada mulanya saya ingin berhenti sedikit di mana lawatan boleh dibeli dan pada kos anggaran mereka.

Pengendali pelancongan atau kelab turbo?

Sekiranya anda tidak memesan perjalanan ke pulau itu, dan menggunakan perkhidmatan pengendali pelancongan, maka wakil tuan rumah akan datang ke hotel anda, yang akan termasuk pelbagai perjalanan. Ini, tidak diragukan lagi, terdapat beberapa kelebihan - anda tidak perlu keluar dari hotel, anda tidak perlu mencari biro pelancongan - anda hanya datang ke panduan, dan dia menulis anda dalam lawatan. Minus dalam hal ini, sebenarnya, satu, tetapi agak penting adalah harga yang terlalu banyak. Sedikit berlari ke hadapan, saya akan mengatakan bahawa harga untuk lawatan dari pengendali pelancongan dan di Turbo Club, yang kami mendapati diri mereka, berbeza dalam satu setengah, dan pada beberapa lawatan dan dua kali! Jadi, jika anda tidak mahu overpay - pergi ke turbul, manfaat Paphos ada di sana, dan jika anda tidak mahu menghabiskan masa pada masa ini - anda boleh menghubungi panduan hotel.

Apakah rumah turbo di Paphos?

Apabila kami pergi ke bandar, kami selalu datang ke pelabuhan, kerana ada tempat berjalan dan tempat makan. Pelabuhan itu juga mengandungi stesen terakhir dan stesen bas, dari mana kedua-dua bas, bercakap di bandar itu sendiri dan bas yang boleh membawa anda ke pinggir bandar. Di stesen bas adalah sebuah pejabat kecil yang dipanggil Rusland. Seperti yang anda faham, syarikat itu berbahasa Rusia, dan menawarkan lawatan di Rusia. Harga terdapat lebih kurang daripada pengendali pelancongan kami, dan set lawatan sememangnya sama. Di sana kita memperolehi lawatan.

Tambak itu juga menempatkan kios kecil yang menawarkan Jeep Safaris, perjalanan kapal layar di sepanjang pantai, serta kelebihan bas biasa. Di kebanyakan mereka, seorang wakil rumah turbo terletak setiap malam, jadi ia memberi keyakinan keyakinan.

Lawatan dari Paphos.

Dari Paphos ditawarkan sejumlah besar lawatan. Secara bersedwa, mereka boleh dibahagikan kepada:

• Lawatan di biara
  • Excursions oleh bandar-bandar utama (Limassol, Nicosia)
  • Gambaran Keseluruhan Excursions di sekitar pulau atau bahagiannya
  • Lawatan ke Rizab Akamas
  • Excursions Village Tradisional.
  • Lawatan Hiburan (Menunggang Don Don, Malam Cyprus, dll.)
  • Berjalan di atas kapal layar
  • Jeep Safari.

Kami memilih perjalanan ke dua biara Cyprus (Chrisovo dan Kickkos), yang juga termasuk lawatan ke Kampung Cyprus dan Gunung Olympus, serta Perjalanan ke Rizab Akamas.

Perjalanan melalui biara mengambil dari kami hampir sepanjang hari - dari hotel kami telah diambil pukul 8 pagi, dan kami kembali ke sana pada kira-kira pukul 18 pagi. Oleh Kekurangan perjalanan, saya akan segera mengambil jalan yang cukup berat dan lintasan panjang. Sebelum biara pertama, pergi kira-kira dua jam, sehingga yang seterusnya juga kira-kira satu setengah. Kebanyakan jalan melewati Serpentine, bas yang kita ada besar (untuk 55 orang), jadi ada yang mula menyiksa. Satu lagi hanya sukar untuk duduk di tempat kejadian selama dua jam (tiada perhentian bas). Semasa perjalanan, panduan memberitahu kami kisah biara, yang agak penasaran. Terdapat sangat sedikit masa di biara masa, terutamanya pada yang pertama - kami berhenti di sana hanya setengah jam. Pada saat kedua kami tinggal kira-kira satu setengah jam. Segera saya akan mengatakan bahawa pada dasarnya, dalam lawatan ini, ia bernilai terutamanya dengan orang-orang agama, kerana bahagian singa itu ditumpukan kepada agama dan gereja. Di dalam biara diri mereka kebanyakan orang digunakan untuk ikon dan berdoa. Kami tidak beragama, lawatan itu dipilih untuk berkenalan dengan budaya pulau itu. Rupa-rupanya, biara tidak membuat kesan khas. Tidak ada muzium di dalamnya, jadi mungkin untuk memeriksa hanya Gereja dan wilayah bersebelahan. Panduan kami dalam cerita kami sentiasa memberi penekanan kepada apa yang boleh kami beli untuk berdoa di rumah - sebagai contoh, kemenyan, ikon. Menjadi orang yang tidak percaya, kita tidak berminat dengan bahagian ini. Selepas melawat biara, mereka dibawa ke sebuah kampung kecil Pedoull untuk makan. Kami sedang menunggu bufet yang dilindungi, kos yang tidak termasuk dalam harga untuk lawatan - ia adalah perlu untuk membayar di tempat kejadian. Makanannya sangat enak jika anda berada di sana, jangan mengulangi kesilapan kami - jangan makan di Gunung Rose Restaurant. Kemudian mereka dibawa ke kampung lain, di mana kami ditawarkan pelbagai cenderahati. Daripada kelebihan - harga ada yang benar-benar lebih rendah daripada di Paphos, jadi kami membeli sesuatu. Daripada minus - di kampung tidak ada apa-apa yang perlu dilakukan - hanya membeli cenderahati.

Lawatan yang paling menarik di Paphos. 12092_1

Lawatan kedua yang kami lawati, termasuk lawatan ke Semenanjung Akamas, dan kami lebih menyukai kami. Ia adalah lawatan setengah hari - pada pukul 9 pagi kami diambil dari hotel, dan selama kira-kira 15 jam kami kembali. Kami menderita lawatan ini lebih mudah - ia tidak begitu jauh, kerana Akamas terletak bersebelahan dengan Paphos, walaupun sebahagian jalan berlaku di pinggir jurang - ia agak tidak menyenangkan, tetapi tidak ada insiden yang berlaku. Semasa lawatan, kami melawat Avakas Gorge dengan tumbuhan endemik (ini bermakna mereka tumbuh hanya di Cyprus) - ia agak penasaran dan cantik, kebenarannya berakar - kami berjalan kaki kira-kira 40 minit, maka kami dibawa ke Lara Bay Pantai, yang juga dipanggil Toffee Beach - terdapat kura-kura masonry, yang dijaga oleh para pekerja rizab dan anak-anak kecil di akuarium. Di sana kita mempunyai masa lapang untuk membeli. Selepas itu, kami pergi ke sebuah kampung kecil, di mana makan malam dijangka - dia tidak termasuk dalam harga, dan kami mengarahkan menu apa yang mereka mahu. Di samping itu, semasa lawatan, kami membuat beberapa perhentian di tempat yang indah untuk memotret - di tapak pemerhatian, berhampiran gua-gua laut dan di ladang pisang. Lawatan ini ditangguhkan dengan mudah kerana fakta bahawa ia tidak jauh, dan juga kerana fakta bahawa ada peluang untuk berenang.

Lawatan yang paling menarik di Paphos. 12092_2

Lawatan yang paling menarik di Paphos. 12092_3

Harga untuk lawatan

Rata-rata, harga untuk lawatan dari pengendali pelancongan dari 30 hingga 70 euro, dari Turbuo bebas - dari 20 hingga 50. Harga untuk lawatan biara dalam pengendali pelancongan kami berada di kawasan 40 euro, dan kami Membayar Tourburo 20 dengan euro kecil setiap orang, kira-kira harga itu sedang dalam perjalanan ke Akamas.