Tenang Bali dan Extreme Crete

Anonim

Pada bulan Mei 2013, sekeping kecil syurga di Bumi ditemui untuk diri mereka sendiri - sebuah kampung kecil di Bali di pantai utara Pulau Crete, Greece. Walaupun saiznya, penyelesaiannya sangat mudah untuk pelancong - Iraklion adalah 40 km jauhnya, dengan semua infrastruktur, lapangan terbang, melalui Bali terdapat persimpangan pengangkutan di semua arah. Tinggal di hotel Truulis 3 *, dengan sarapan pagi. Makan dan makan malam pergi ke restoran-restoran tempatan, kadang-kadang mereka bersedia secara langsung di dalam bilik - produk-produk yang diambil di pasaran dan di pasar raya, kami pergi ke Heraklion di kelab Nelayan Amatur beberapa kali - saya tidak dapat melawat Greece dan tidak cuba Ikan terbaharu - Sediakan secara ilahi, walaupun, dan harga dalam skor berada di atas purata, tetapi ia adalah percutian ... Rest secara langsung di Bali sangat sesuai untuk keluarga dengan kanak-kanak - pantai berpasir, ditutup dengan groat, menonjol betul di tebing laut. Laut hangat dan tenang. Penyelesaian itu sendiri juga hidup diukur, walaupun sedikit kehidupan malas. Harga jauh lebih rendah daripada Heraklion, di pasaran anda boleh dengan selamat tawar-menawar.

Saya sangat mengesyorkan untuk mengambil satu hari pelancongan Bali - Rethymnon - Armeni - Spille - Biara itu terdahulu - pantai itu prete. Percayalah, kesannya cukup untuk hidup. Bagi keluarga dengan kanak-kanak, lawatan ini akan menjadi sangat sukar. Perlu dikatakan bahawa pelancongan di Crete adalah rumit oleh kawasan pergunungan, jadi jika anda dan kanak-kanak itu tidak terbiasa dengan beban sling, lebih baik bersembunyi di laut yang lembut di laut, perjalanan pelancong sangat meletihkan secara fizikal. Kami meninggalkan awal pagi, pukul 5 pagi, dengan cepat sampai ke Rethymno, terdapat beberapa pelancong yang lebih banyak ke dalam bas dan kami semua pergi ke lawatan kompleks kami yang paling menarik. Dalam masa kurang dari satu jam kemudian, kami memandu ke persekitaran kampung Armeni, di mana penggalian Necropolis dijalankan selama beberapa tahun (kemasukan itu benar-benar percuma).

Tenang Bali dan Extreme Crete 11463_1

Sedikit yang melangkah di beribu-ribu blok batu, kami kembali ke bas dan menuju ke Kurtaliotico Gorge

Tenang Bali dan Extreme Crete 11463_2

Dimensi, tentu saja, mengagumkan, dan landskap semulajadi gembira dengan kombinasi yang luar biasa dari batu pelbagai warna dan sayur-sayuran.

Selepas satu lagi setengah jam, kami sampai ke tempat yang indah dan suci dalam lawatan - biara itu terdahulu.

Tenang Bali dan Extreme Crete 11463_3

Saya ingin memberi amaran bahawa untuk melawat biara yang anda perlukan untuk berpakaian dalam pakaian yang paling tertutup. Wilayah Biara itu sendiri sangat rapi dan menghairankan bersih, dari dinding itu menyembunyikan kedamaian dan ketenangan.

Dan kemudian ada keturunan yang melampau ke pantai. Terdapat jalan yang lebih biasa dan selamat, tetapi untuk kesempurnaan dan ketajaman sensasi untuk diingat Crete tidak satu tahun, saya mengesyorkan untuk turun tepat dengan trek ini;)

Tenang Bali dan Extreme Crete 11463_4

Pantai ini dicegah, pada dasarnya, terdapat sedikit berbeza dari pantai yang lain di Crete, jadi tidak ada yang mengatakan tentangnya. Pada petang, kembali dengan cara yang sama, kami mendapati bahawa saya terlepas banyak perkara yang menarik buat kali pertama - saya tidak menyedari jambatan lama dan beberapa runtuhan, jadi penuh perhatian, di Crete, penuh dengan tempat menarik dan monumen seni bina.