Mutiara Asia - Hong Kong.

Anonim

Keputusan untuk secara bebas melawat Pearl Asia, Hong Kong, dan anak saya diterima sebulat suara, dan sedang bersedia untuk perjalanan sepanjang tahun. Mereka sendiri membangunkan laluan perjalanan yang sangat mudah melalui China, percutian utama kami sepatutnya berada di Thailand. Kami tinggal di sempadan dengan China, secara harfiah 5 minit di kapal di musim panas di seberang sempadan, dan kami berada di China. Tiket yang ditempah dengan selamat untuk Harbin - Shanghai - Hong Kong - Singapura - Bangkok dan kembali melalui Harbin. Memiliki Bahasa Inggeris dan Bahasa Cina, kami dengan tenang bergerak di sekitar Asia.

Pesawat kami mendarat di Lapangan Terbang Hong Kong pada jam pertama malam. Kawalan kastam dengan cepat berlalu, mereka mendapat bagasi dan bergegas untuk keluar. Akhirnya, kami menaiki bas dua tingkat Hong Kong yang terkenal! Walaupun malam, udara menyerupai sauna, panas dan basah, seperti di Thailand. Setelah menunggu laluan A21 yang anda perlukan, kami naik ke tingkat dua dan bersedia untuk menikmati lampu malam Hong Kong. Lampu pencakar langit hanya terpesona, semuanya terbakar, berkilau, tetapi keletihan itu menang dan menamakan minit saya dalam masa 10 minit. Hotel kami menunggang sejam setengah jam. Dijual dengan cepat, hari berikutnya adalah sepenuhnya di pelupusan kami.

Mutiara Asia - Hong Kong. 11442_1

Sarapan mudah hampir di mana sahaja, untuk menjimatkan masa, dan kami menuju ke matlamat utama lawatan kami ke Hong Kong - Alley Stars. Kami mencadangkan seorang anggota polis yang mesra, sementara dia tersenyum dengan baik: "Selamat datang!" Saya dengan sukacitanya difoto dengan cetakan Ladoshek Jackie Chan, dengan monumen terkenal untuk Bruce Lee, menentang latar belakang teluk dan ketinggian di pantai yang bertentangan.

Lebih dekat dengan makan malam, matahari begitu terkumpul sehingga kami bergegas di dalam bilik di bawah penghawa dingin. Tenang makan tengah hari dan terus berkenalan dengan bandar. Berhampiran bintang lorong adalah Muzium Angkasa Hong Kong. Pintu masuk ke dalamnya adalah percuma, dan semua pameran di dalam boleh dan perlu menyentuh, menghidupkan, berputar dan tekan! Anak saya disemai dengan tema itu, dan hampir sejam untuk menariknya keluar dari muzium ini tidak menguruskan sesiapa pun. Apabila kita akhirnya keluar, matahari sudah duduk dan ia mungkin berjalan dengan selamat. Berhampiran muzium, sebuah pusat kebudayaan Hong Kong dibina, dan di datarannya terdapat pameran seni - objek. Dengan beberapa pemasangan asal, kami dengan senang hati menggambar.

Mutiara Asia - Hong Kong. 11442_2

Pada pukul 8 pagi, kami kembali ke teluk Naberezhnye dan melihat dengan mata kita sendiri menunjukkan laser "Symphony of Light", yang sebelum ini didengar. Sejujurnya, persembahan cahaya Singapura ternyata menjadi lebih menarik. Pagi awal yang akan datang kami terpaksa terbang ke Singapura dan selepas persembahan kami bergegas di hotel. Lapangan terbang itu mengembara di kereta bawah tanah, dengan cepat.