Salonniki - tempat yang ideal untuk membeli-belah!

Anonim

Beristirahat di Greece, lawatan ke Salonnikov tidak berfungsi dalam rancangan saya. Tetapi cuaca membuat penyesuaiannya sendiri. Saya bangun pada waktu pagi, dan di jalan hujan. Bukan pemikiran hutang, saya memujuk seorang teman wanita untuk pergi ke Salonniki, ingin bertemu dengan bandar, dan untuk satu dan membuat membeli-belah. Kami duduk di atas bas biasa dan selepas beberapa jam berada di bandar. Panduan untuk Greece mengambil bersama mereka dan semasa memandu di dalam bas, berjaya meneroka tarikan utama yang bernilai melihat kit salon.

Jadi, pertama sekali, kami pergi ke tambak, di mana "menara putih" yang terkenal terletak - simbol salonnikov. Saya sangat menyukai tambak. Cantik, luas, luas, ada di mana untuk memanggang! Menara Putih itu sendiri tidak begitu kagum. Kami pastinya tidak masuk ke dalam, tetapi di luar seluruh, menara sebagai menara. Di dalam "Menara Putih" adalah sebuah muzium bersejarah, tetapi kami tidak mahu menghabiskan masa yang berharga di muzium. Di sebelah menara di tambak terdapat sebuah restoran kapal yang menunggang pengunjungnya. Idea yang sangat menarik. Dalam foto itu, kapal ini dan "Menara Putih".

Salonniki - tempat yang ideal untuk membeli-belah! 10687_1

Selanjutnya di tambak terdapat monumen kepada Alexander Macedonian dengan menunggang kuda. Foto kecil jeda berhampiran dengannya dan meneruskan bandar lagi!

Salonniki - tempat yang ideal untuk membeli-belah! 10687_2

Kami bergerak jauh ke bandar dan pergi ke Aristotle Square. Persegi besar dengan monumen Aristotle. Di kawasan ini penuh sesak - selepas semua, pusat bandar. Banyak kafe, restoran berdekatan. Kami pergi ke sebuah kafe kecil dan memerintahkan diri mereka pada kopi Yunani yang terkenal "Frapppe". Dan bergerak lebih jauh lagi. Meningkat sedikit di atas Aristotle Square kami menjumpai sisa-sisa Forum Rom.

Salonniki - tempat yang ideal untuk membeli-belah! 10687_3

Beberapa gambar dan lebih jauh ke Katedral St. Dmitry - Katedral Solonnikov yang paling terkenal. Sudah tentu, kami masuk, memeriksa segala-galanya, menjaringkan pemandu dan keluar dari sana, kami memutuskan bahawa masa membeli-belah datang! Pertama sekali, kami melawat Pasar Magyaro Yunani - kami tidak akan melihatnya. Terdapat semua - dan rempah, buah-buahan, sayur-sayuran, dan zaitun untuk berat pelbagai jenis, serta daging, ikan, pastri dan banyak lagi perkara yang menarik. Secara umum - produk Yunani pada harga yang menarik.

Selepas kenalan dengan pasaran tempatan, kami pergi membeli-belah! Pengumpulan terbesar kedai di pusat bandar, Timinsky Street dan selari dengan jalan-jalan. Kami berjalan hampir semuanya! Menempah pakaian dan kasut. Tetapi ini seolah-olah kita sedikit, kerana kita berada di salonniki - maka anda perlu mempunyai segalanya! Dan kami berpindah ke kompleks membeli-belah dan hiburan yang besar Cosmos Mediterranean. Jadi selepas itu kita boleh dengan selamat berkata - membeli-belah di Salonniki berjaya!